Poriadne Clio RS

Renault predstavil v Paríži nové Clio RS. Vyzerá mäkšie, má pätoro dverí a stratilo to, čo z neho robilo sen nejedného automobilového nadšenca. Nie je zlé, je výborné, ale 1,6 litrový turbomotor má úplne inú charakteristiku ako točivý atmosférický dvojliter. Plus možnosť iba dvojspojkovej prevodovky s automatickým radením tiež trochu zamrzí. Radiť môže akokoľvek rýchlo, ale mechanickej presnosti a úžasnému chodu manuálu pri práci so spojkou sa nevyrovná. Clio RS sa stane náčiním aj pre tých, ktorí sa doteraz malej beštie báli. Takže dobré aj zlé zároveň. Ako pre koho.

Ak však túžite po niečom extra a máte TOHO dvojlitrového atmosférického šibala, máme dobrú správu. Peniaze, ktorými ste chceli vyplatiť rozdiel medzi novým RS a tým, čo máte môžete investovať do úpravy od Cam Shaft.

Nemecký úpravca Cam Shaft dokonca ako základ zvolil verziu pred faceliftom. Motor pod prednou kapotou ostal rovnaký dvojliter s atmosférickým plnením, ale jeho výkon vzrástol z 147 kW (200 k) na 165 kW (222 k). Zvýšenie sa udialo vďaka preprogramovaniu riadiacej jednotky a filtru K&N.

Brzdný systém a predné pruženie pochádza z Mégane R26R. Matný metalický wrap dopĺňajú zelenou farbou nalakované pôvodné disky obuté do semislickov Kumho. No a vnútri sa posadia do sedadiel Recaro dvaja ľudia. Nikto viac sa nevojde, kvôli lešeniu, teda ochrannej klietke vzadu.

Takto to má byť!