Problém, ktorý vytvoril Volkswagen svojim zariadením na oklamanie emisnej kontroly spravil z každého odborníka na problematiku naftových motorov. Hlavne teda na frflanie, že sú úplne zlé. Lenže to tak úplne nie je. My za túto kauzu viníme Európsku úniu a jej pravidlá o emisiách. Postupne niektoré inštitúcie obviňujú aj Renault, či Opel. Ale vo Francúzsku sa pod záštitou Ministerstva životného prostredia testovali Peugeoty 208 a 508. Pre úplnosť a pre to, aby sme nič neprekrútili dávame celú tlačovú správu:
PSA Peugeot Citroën sa teší z prvých výsledkov, ktoré získali modely Peugeot 208 a Peugeot 508 testované technickou komisiou pod záštitou Ministerstva životného prostredia, trvalo udržateľného rozvoja a energetiky, v súlade so schválenými nariadeniami a hodnotami.
Testy potvrdzujú účinnosť exkluzívneho systému dodatočného spracovania výfukových plynov „BlueHDi“, ktorý pozostáva zo selektívnej katalytickej redukcie (SCR) umiestnenej pred filtrom pevných častíc (FAP), aby eliminovala až 90% oxidov dusíka (NOx) produkovaných dieselovým motorom a tým znížila emisie NOx na úroveň hodnôt blízkych pre benzínové vozidlá. Dieselové motory si aj naďalej zachovávajú výhodu a vykazujú o 15% menej emisií CO2 a spotrebu nižšiu o 20%. V súčasnosti systém „BlueHDi“považuje profesionálna verejnosť, ako aj pozorovatelia, za najúčinnejšie zariadenie na spracovanie oxidov dusíka (NOx).
Skupina PSA Peugeot Citroën bola presvedčená o efektívnosti tejto technológie, tak ju vyvinula a investovala do nej. Uviedla ju v roku 2013, t.j. dva roky pred zavedením emisnej normy, a postupne ju nasadila na všetky dieselové modely Euro6. Investície do rozvoja SCR predstavujú niekoľko stoviek miliónov EUR. Skupina PSA Peugeot Citroën podala vyše sto žiadostí o patent na túto technológiu „BlueHDi“, ktorá je predmetom neustáleho vývoja a má potenciál na zlepšenie efektívnosti a zníženie nákladov do septembra 2017 (emisná norma Euro6.2).
Dosiahnuté výsledky posilňujú pozíciu skupiny PSA Peugeot Citroën ako technologického lídra v oblasti dieselových a benzínových motorov. Skupina rozšírila svoju ponuku o výkonné benzínové motory, ako je 3-valcový motor PureTech, ktorý sa stal motorom roka 2015 a je uznávaný pre jeho nízku spotrebu a nízke emisie CO2. V súčasnosti tak ponúka širokú škálu technológií, ktoré zodpovedajú rôznym nárokom a štýlom jazdy.
Skupina PSA Peugeot Citroën pokojne a s dôverou očakáva ďalšie výsledky testov.
Skupina PSA Peugeot Citroën v súčasnosti pracuje na rozvoji druhej generácie elektrických vozidiel a na novej ponuke hybridných plug-in benzínových vozidiel, ktoré budú uvedené na trh v roku 2019.
No a teraz si kľudne pozrite testy áut, ktoré sme mali s motromi BlueHDi:
Citroën:
Citroën C4 Picasso BlueHDi 120
Citroën C3 Picasso BlueHDi 100
DS:
Peugeot: