DS3 sa tiež konečne presúva pod novú značku

Značka DS postupne rozširuje ponuku modelov. Od Citroënu postupne odchádzajú jednotlivé DSka. Najskôr loď opustil najväčší DS5, po ňom DS4 a teraz sa pod nôž na prerobenie tváre dostal najmenší DS3.

Z DS3 pod krídlami pôvodnej automobilky sa predalo od roku 2010 až 390 tisíc kusov. Časť z toho bolo s otvorenou strechou ako DS3 Cabrio. Obe verzie zostanú aj s novým názvom. Ale najmä s podstatne zmenenou prednou časťou. Bude mať masku chladiča podobnú tej, ktorá je na väčších modeloch. Maska sa volá DS Wings, ak to neviete. Logo DS zmizlo, xenónovo-LED svetlá DS LED Vision zostali. Zozadu sa veľa nezmenilo, vlastne len logo.

Test Citroën DS3 THP 155

Test Citroën DS3 BlueHDi 120

Interiér tiež prevažne zostal rovnaký. Ani volant sa nezmenil a dokonca ani ovládanie tempomatu a rádia pod ním. Zmenil sa však displej. Je dotykový, čo uvoľnilo miesto pod klimatizáciou. A podporuje Apple CarPlay a aj s Androidmi komunikuje cez MirrorLink.

Ponuka motorov bude obsahovať až 8 agregátov. Možno nebudú všetky na všetkých trhoch, ale bude ich osem. Nebude chýbať ani motor roka PureTech s tromi valcami. Bude mať buď 81 kW (110 k), alebo 96 kW (130 k). Slabší môže mať aj automatickú prevodovku.

O úsporných verziách PureTech 82 a BlueHDi 100 s balíkom Drive Efficiency treba povedať, že majú emisie len 99 a 79 gramov CO2 na kilometer. Viac netreba, lebo dôležitejší, teda aspoň pre nás, je nový agregát verzie Performance.

Motor 1,6 THP pod označením Performance skrýva 153 kW (208 k) a 300 Nm. Verzie dostanú aj podvozok znížený o 14 milimetrov a rozšírený o 26 mm vpredu a 14 mm vzadu.