Permanentná štvorkolka, boxer, CVT: Nový Outback ostáva verný tradícii

Subaru predstavilo novú generáciu Outbacku. Dobre, to už sa stalo, pre USA už viac ako rok dozadu. Ale Európa s šialenými emisnými normami je stále trochu iné miesto. Ale dobrá správa je, že aj napriek tomu sa Subaru odhodlalo ponúknuť svoj úplne nový Outback aj tu.

Nový Outback bude o niečo väčší. Bude to citeľné najmä v interiéri. Na kolená budú mať zadní pasažieri plus 10,8 milimetra, nad hlavou plus 30. Na ramená, teda šírkovo pribudne 7 milimetrov. A zväčší sa aj kufor. Bude mať o 10 litrov viac, čiže 522 litrov. A to je cool. Ale ešte viac cool je to ako sa do neho dá bezdotykovo dostať.

Predstavte si situáciu, idete k autu s dvomi papierovými vrecami v náručí a chcete ich dať do kufra. Z jedného určite trčí bageta a z druhého pór, máme predsa americké klišé tejto situácie. Na jednej nohe by vás tam fláklo o zem. Subaru teda vymyslelo, že stačí zamávať lakťom pred znakom, v ktorom je senzor. Je to riešenie, ktoré síce nikto nepýtal, ale má logiku.

Tak ako prechádzajúci Outback, aj ten nový bude vybavený mnohými bezpečnostnými systémami. Od rozzúrenej rally automobilky sa predsa Subaru postupne transformuje na jednu z najbezpečnejších automobiliek v mainstreame. Volvo je predsa už v prémiovej sekcii. Má teda EyeSight štvrtej generácie, ktorý nezabezpečuje len monitorovanie premávky, ale aj funkcie adaptívneho tempomatu a udržiavania v strede jazdného pruhu.

Takže si zhrňme základné fakty, najbezpečnejší, najväčší, vlastne všetko tento Outback spĺňa. Ale má aj niečo, čo je tradičné pre autá tejto značky. Symetrický pohon všetkých kolies je len jednou časťou skladačky. Druhou je motor. Štvorvalec, 2,5 litra objemu, protibežné piesty, ľudovo označovaný boxer. Nielen ľudovo, aj automobilka ho tak označuje. Má až 90 percent nových komponentov. A prevodovka ostáva Lineartronic, čiže CVT. Ale aj tu je veľa nového a rozsahom sa môže porovnať s modernými 8-stupňovými prevodovkami. A má tiež o 22 percent menšie výkonové straty. Paráda!

Motor dosahuje výkon 124 kW (169 k) a krútiaci moment 252 Nm. V reálnych číslach to stačí na maximálnu rýchlosť 198 kilometrov za hodinu a zrýchlenie na stovku za 10,2 sekundy. Podľa WLTP má kombinovanú spotrebu 8,6 litra benzínu na sto kilometrov. Najväčším šokom však je, že sa Subaru podarilo udržať celkom prijateľnú hmotnosť. Auto váži iba 1650 kilogramov.