Opel zmenšil a odľahčil Astru

Opel Astra bol vo svojej ostatnej generácii J, teda vlastne aj je, veľmi pekný. Ale už má svoje roky. Veď Golf už má siedmu generáciu nejaký piatok, Ford vynovil svoj Focus, trochu zapracoval aj Citroën na C4 a o novom Peugeote 308 sa nedá povedať skoro žiadne krivé slovo. Takže bol Opel na ťahu.

Nová Astra K bude ostrejšie tvarovaná a s veľkou prednou maskou sa podobá na americké autá. Zadok sa zase podobá na Alfu Giulietta. Hlavne teda vodorovnými svetlami. Celkovo sú tvary ešte agresívnejšie ako pri Jéčku.

Nový model bude menší. Dĺžka uberie 5 centimetrov a rázvor sa skrátil o dva centi. Ale priestor pre nohy vraj narástol o 3,5 centimetra. Výška tiež klesla o 2,6 centi. Ale omnoho zaujímavejšie sú hmotnostné údaje. Hmotnosť klesla o 120 až 200 kilogramov, podľa výbavy. Nový skelet karosérie ušetril 20 percent svojej pôvodnej hmotnosti, váži iba 280 kilogramov. A ďalších 50 kíl sa našlo na pomocných rámoch, nápravách a skrytých prvkoch.

Pod kapotou bude známy 1,6-litrový naftový motor. Môže mať jedno, či dve turbá. Do ponuky sa, vďaka EÚ dostane aj litrový trojvalec s výkonom 77 kW (105 k). Časom môžeme očakávať aj športovejšie verzie.

Astra K bude prvým Oplom, ktorý ponúkne LED maticové svetlá. Vďaka nim vraj prekážku zbadáte s predstihom väčším o 30-40 metrov oproti tradičným halogénom. Vnútri Opel použije osempalcový dotykový systém IntelliLink s podporou Android Auto a Apple CarPlay.

Na plné špecifikácie treba počkať na premiéru v jesennom Frankfurte. No a Astra musí byť úspešná, veď je najdôležitejším modelom značky…