Nový trojliter TDI od štyroch kruhov

Trojlitrové TDI pod kapotou Audi má až legendárny status. Síce sa objavilo len začiatkom tisícročia, ale za ten čas si vybudovalo pevnú pozíciu pod kapotou A4, A6 aj A8 a terénnych Q5 a Q7. Dostalo sa aj do Porsche. Áno, Cayenne a Panamera ním disponujú.

Teraz Audi predstavilo nový motor, ktorý má síce rovnaký objem, ale výkon sa posunul do iných sfér vďaka použitiu dvojitého prepĺňania.

Nové bi-turbo je plánované pre Audi A6, A6 Avant a A7 Sportback. Určite sa časom dostane aj pod kapotu A8 a Q7. Parametre motora sú podobné tým, ktoré mal kedysi monštrózny 5,0 V10 TDI vo Volkswagene Touareg.

Výkon sa vyšplhal na 230 kW (313 k) a krútiaci moment je 650 Nm. Vďaka systému start-stop je naviac spotreba iba 6,4 litra nafty na 100 kilometrov. Emisie sú pritom iba 169 gramov CO2 na kilometer.

Zaujímavejšie ukazovatele ako tie spotrebové a ekologické sú však dynamické. Zrýchlenie A6 s týmto motorom na stovku trvá iba 5,1 sekundy. Pri kombi a A7 Sportback to je 5,3 sekundy. Maximálna rýchlosť je klasicky obmedzená na 250 km/h.

Audi sa vraj hralo aj so zvukom.  Použitie aktívneho prvku vo výfuku by malo transformovať klasický zvuk TDI na trochu hlbší zvuk vydávaný výkonnými benzínovými motormi. Áno, a žraloky budú odteraz vegetariánske tvory.