Nový Renault Clio je oblejší

Súčasné Clio je trocha hranaté, hlavne po facelifte pred pár rokmi. Jednoznačne najkrajšie z nich je športové RS. To je ešte stále v predaji a nedávno pribudla aj špeciálna verzia Red Bull Racing, ktorá sa pôvodne sa slovenský trh ani dostať nemala.

Čas a konkurencia sú neúprosní bojovníci a preto sa ešte pred oficiálnym debutom v Paríži predstavilo úplne nové Clio. A je oblejšie ako to, čo ešte nejakú čas bude v predaji. Niektoré detaily sú vskutku zaujímavé. Medzi ne patrí predná maska, ktorá nezaprie svoju príbuznosť s konceptom DeZir z roku 2010. Zatiaľ sa predstavila na fotografiách iba päťdverová karoséria, ale určitú dávku dynamiky jej nemožno uprieť. Môžu za to aj kľučky zakomponované do stĺpika. Po Alfe Romeo, Seate a niekoľkých ďalších sa tejto aplikácie dočkal aj Renault.

Vnútro s lepšími a kvalitnejšími materiálmi tiež žiari. Je úplne iné, ako u ostatných modelov značky, je akosi viac funky. Spoločným detailom napríklad s Mégane je digitálny ukazovateľ rýchlosti. Lesklé plochy stredovej konzoly ladia s farebným pásom na prístrojovej doske.

Výbava, ktorou možno malý model vybaviť sa rozšírila o infotainmentový systém R-Link. Okrem tradičnej navigácie TomTom obsahuje aj pripojenie na internet a vlastný app store. Clio je prvé auto, ktoré má vlastný obchod s aplikáciami. Najzaujímavejšou je bez diskusie Renault R-Sound Effect. Ten môže simulovať až 6 rôznych zvukov motorov. Ak neveriacky krútite hlavou, tak vedzte, že Renault nie je prvá automobilka, ktorá púšťa zvuky motora do reproduktorov. Robí to už BMW so svojim sedanom M5 poslednej generácie.

Spočiatku sa bude pod kapotu montovať hlavne nový trojvalec s objemom 0,9 litra a samozrejme prepĺňaním. Ten dosiahne výkon 66 kW (90 k), čo je zrejmé úž podľa označenia TCe 90. Krútiaci moment sa zastavil na 135 Nm. Podľa údajov výrobcu by mu malo v kombinovanom cykle stačiť 4,3 litra benzínu a emisie by mali byť tesne pod stovkou. Ako benzínová alternatíva pribudne aj 1,2 TCe 120 s 88 kW (120 k) a 190 Nm. To bude ale až v prvej polovici roka 2013.

Naftový regiment zastúpi spočiatku agregát 1,5 dCi 90 s rovnakým výkonom ako benzínový základ. Rozdielom je spaľované palivo, jeden valec naviac a krútiaci moment 220 Nm. Výsadou však bude spotreba, v kombinovanom cykle, iba 3,2 l/100 km. Emisie tiež nebudú so svojimi 83 g/km horibilné.

Po výborných skúsenostiach s Cliom RS sme automaticky zvedaví, ako bude vyzerať nová generácia malého žihadla. A tiež, či naozaj bude mať motor z Nissanu Juke.