Nový Espace útočí na všetky zmysly

V stredu večer bola obloha nad Bratislavou zamračená, počasie upršané a chladné. Ani to však nezabránilo jasne zažiariť hviezde, ktorú mali možnosť vidieť hostia, ktorí obrdržali pozvánku na show do átria Filozofickej Fakulty na Fajnorovom nábreží.

Jej meno je Espace a samozrejme, ide o novú generáciu priekopníka segmentu MPV značky Renault. Aj keď, ako sme sa na prezentácií dozvedeli, nový Espace v sebe nesie aj ducha SUV, keďže jeho svetá výška oproti predchodcovi narástla a snaží sa tak priniesť aj časť praktickosti práve tohto segmentu. Nie len svetlá výška ale aj celkové rozmery karosérie narástli a napriek tomu sa podarilo hmotnosť znížiť až o masívnych 250 kg! Klobúk dole. Exteriér inak pôsobí veľmi elegantným a prémiovým dojmom, podobné slová platia aj o interiéri. Zmienená bola inšpirácia letectvom, čoho dôkazom je napríklad línia zadného bočného okna či joystick radiacej páky. A keď sme spomenuli prémiovosť, tak vedzte, že nový Espace bude priekopníkom. Počas večera totiž zaznel dotaz, či si týmto modelom Renault nechystá pôdu pre samostatnú prémiovú značku. Odpoveď generálneho riaditeľa bola veľmi stručná, ale o to jasnejšia a pozitívnejšia.

DSC_0187 (1)

A aby sme vysvetlili titulok článku, treba spomenúť, že počas večera odohralo koncert aj dámske hubobné trio nazvané BonBon, ktoré melódiami parížskych kaviarní tešilo sluch. O chuťový a gastronimický zážitok bolo tiež dobre postarané no a oči boli samozrejme uprené na nový Espace. Avšak, útok na zmysly sa tu dá chápať aj trochu inak, a to tak, že tento model ponúka celú škálu nastavení a presonalizácie od podsvietenia interiéru, prístrojov, zvuku, podvozku, riadenia, natáčania zadných kolies 4Control či prevodovky. Celý tento systém je nazvaný Multi-sense a ovládať je ho možné pomocou multifunkčného stredového R-Link2 dispeja. Možné predvolené režimy nastavenia sú Eco, Sport, Comfort a Neutral. Zostáva ešte mód Perso, v ktorom si vodič môže navoliť úplne všetky nastavenia podľa vlastného priania.

DSC_0227

O pohon tejto novinky sa budú starať tri motory, dva naftové a jeden benzín. Posledný menovaný je známy z Clia RS, má teda výkon 147kW/200 koní, 260 Nm a označenie TCe 200 EDC. S oboma naftovými agregátmi ma spoločný objem 1.6 litra. Prvý naftiak dCI 130 je už dobre známy a jeho 96kW/130 koní, 320 Nm predstavuje dôstojnú základnú motorizáciu. O level vyššie je nový twinturbo dCI 160 EDC s výkonom 118 kW/160 a 380 Nm. Prevodové ústrojenstvo predstavuje buď šesťstupňový manuál alebo dvojspojkový automat s rovnakým počtom stupňov.

DSC_0216

Rovnaké číslo ako počet motorov sa týka aj možností úrovne výbavy. Základom je „Life“, v strede je „Zen“ a luxusnou alternatívou bude „Initiale Paris“. Základná cena za „Life“ so slabším naftovým motorom predstavuje sumu 28 990 eur, naopak, na vrchole rebríčka je „Initiale Paris“ so 160 naftovými koňmi a cenovkou 41 290 eur.

A nám už nezostáva nič iné, iba sa tešiť, kým sa k nám na test dostane jeden z troch novinárskych kusov tohto nového krížnika.