Nový Abarth 500e je elektrický a imituje zvuk motora

Abarth predstavil úplne novú generáciu svojho malého športového auta 500. Má to však jeden háčik. Kým doteraz Abarth vynikal najmä zvukom a charakteristikou 1,4-litrového turbomotora, teraz bude budúcnosť elektrická. Novinka má totiž výlučne elektrický pohon, podobne ako aj základná verzia modelu Fiat 500e.

Od Fiatovej päťstovky sa líši rozšírením podvozkom, väčšími diskami ale najmä absenciu chrómových prvkov a inými nárazníkmi. Vzadu tvár difúzora akoby imituje prítomnosť výfuku, ale nie je to tak. Aj keď budete niečo počuť pri prejazde tohto vozidla okolo, tak je to zvuk vychádzajúci z reproduktorov a nie z auta samotného. Táto špecialita sa dá, našťastie, vypnúť a majiteľ, či skôr vodič nemusí na seba upozorňovať takouto šialenosťou. Existuje predpoklad, že zvuky bude možné dopĺňať ako príplatkové over-the-air doplnky.

O pohon tohto vozidla sa stará elektromotor s výkonom 114 kW (155 k) a krútiacim momentom 235 Nm, čo je nárast o 27 kW (38 k) a 10 Nm oproti štandardnej mu Fiatu 500e. Tak isto ako základný Fiat 500e, sa aj Abarth 500e bude spoliehať na batériu s kapacitou 42 kWh, ktorá sa dá nabíjať výkonom až 85 kW. To by znamenalo, že za 35 minút má nabitých 80% batérie. Asi je každému jasné, že od 80% sa nabíjací výkon znižuje kvôli udržaniu životnosti baterky. Výkon elektromotora, nie nabíjačky, stačí malému elektrickému športovcovi s falošnými zvukmi na zrýchlenie na stovku za 7 sekúnd, čo je o dve sekundy menej ako potrebuje pôvodný model a darca orgánov.

Abarth ukázal aj interiér, v ktorom dominujú displeje. Stredný má uhlopriečku 10,25 palca a podporuje Apple CarPlay, ale aj Android Auto. Pred vodičom je druhý displej, ktorý má kruhový priemer 7 palcov a zobrazuje informácie, ktoré by inak potrebovali ručičkové ukazovatele. Dôležitou zmenou, v prípade Abarthu, budú použité sedadlá. Budú mať športový charakter podporený výraznejším bočným vedením. Už v základe získajú čalúnenie Alcantarou s dvojitým prešívaním. Na hlavovej opierke Abarth umiestnil logo modelu v rovnakej farbe ako má karoséria prezentačného kúsku, čiže v zelenej Acid Green.