Mitsubishi to nemá úplne ľahké. Patrí do aliancie Renault Nissan a preto niektoré autá, teda skoro všetky sú ekvivalentami tých, čo už sú v ponuke ostatných automobiliek. Je však pozitívne, že Mitsubishi na našom trhu vôbec je, lebo už dávnejšie oznámilo, že existuje potenciál vycúvania z Európy kompletne. Preto sú práve modely s prehodením znakov Renaultu záchranou. Ale Outlander je iný, je nový a je takmer pravým Mitsubishi.
Povedzme si, čo znamená nové Mitsubishi Outlander. Nové znamená, že do Európy prišla upravená verzia modelu Outlander, ktorý sa predáva už aj v USA. Úplne nový model, čo je v súlade s tým, že automobilka oznámila, že na náš trh už nebude dávať úplne nové autá. Logika nepustí, ale o to je Mitsubishi Outlander zaujímavejší, lebo už bude mať aj vychytané muchy.
Základom ponuky budú štyri výbavy a jedna pohonná sústava. Štyri výbavy sú klasicky Invite, Inform, Intense a Instyle. Jediná možnosť pohonu bude nový plug-in hybrid, ktorý je evolúciou všetkých doterajších snáh automobilky.
Systém prináša predný elektrický motor, ktorý má výkon 85 kW (115 k) a krútiaci moment 255 Nm. Zadnú nápravu bude obhospodarovať elektrický motor, ktorý má síce výkon až 100 kW (136 k), ale krútiaci moment je 195 Nm. Zadný elektromotor je mnoho kompaktnejší ako ten predný, pre zachovanie väčšieho priestoru pre batožinu a vlastne aj pre batériu.
Pod prednou kapotou bude 2,4-litrový atmosférický štvorvalec, ktorý prišiel s úpravami oproti minulej generácii. Celkový výkon systému sa dostáva na 225 kW (306 k) a pohon je na všetky štyri kolesá. Automobilka oznámila, že zrýchlenie na stovku bude za celkom rozumných 7,9 sekundy.
Dôležitejšie parametre ale budú pri pohľade na batériu. Batéria bude mať celkovú kapacitu 22,7 kWh, čo znamená dojazd až 113 km. Lenže dojazd 113 km je v testovaní WLTP v režime mesto. Reálny dojazd, ktorý bude v kombinovanom cykle sa dostane na trochu nižšie hodnoty. Aké? Bude to približne 84 až 86 km.
Zaujímavým faktom je, že cez konektor CHAdeMO, ktorý sa už pomaly vytráca z ponuky sa z nuly na 80 % batéria nabije v priebehu 32 minút. Kombinovaná spotreba elektrickej energie je 23,4 až 23,5 kWh na 100 km.
Ale najpodstatnejší pre predaj bude výzor. Zvonku Mitsubishi Outlander predvádza prednú masku, ktorá už ako keby niekde použitá bola. Nadväzuje totiž na predchádzajúcu generáciu modelu a podľa úrovne výbavy prináša sekvenčné smerovky, ale aj adaptívne LED svetlá.
Preskočím dopredu, toto svetelné prevedenie je od výbavy Invite. Výraznými dizajnérskymi črtami sú aj bočné prelisy, ktoré predvádzajú dramatický štýl prepájajúci kľučky a pokračujúci prelisom až ku zadným svetlám. Zboku určite zaujme aj výrazne lomená línia okien, ktorá dramaticky stúpa nahor pri poslednom stĺpiku karosérie.
Zadná časť je už skôr elegantná a nenápadná, pričom má vodorovné svetlá a spodný difúzor poskytujúci priestor pre dve imitácie koncoviek výfuku. Ale dôležitejšie je, že do batožinového priestoru sa dostanete rozmerným vekom a priestor je tiež rozmerný aj napriek použitiu veľkej batérie.
Batožinový priestor má totiž objem až 495 l, ktorý sa dá ďalej zväčšovať. Sklopením zadných sedadiel delených v pomere 40:20:40 sa dá dostať celkový objem až na 1 422 litrov. Áno, poviete si, že na vozidlo s dĺžkou 4,72 m je to pod priemerná hodnota, ale kto kedy použil batožinový priestor po sklopení na 100%?
Mitsubishi oznámilo, že v cenníkoch bude Outlander s týmto pohonom začínať, s výbavou Inform, už na hodnote 51 900 €. Už základná výbava ponúkne tristošesťdesiat-stupňový náhľad kamery, senzory na parkovanie vpredu a vzadu, disky kolies z ľahkých zliatin s priemerom 18 palcov, ale aj audio systém Dynamic Sound Yamaha Premium s 8 reproduktormi a kompletnú bezpečnostnú výbavou vrátane 8 airbagov, sledovania dopravnej situácie za vozidlom a automatických diaľkových svetiel.
Základné svetlá sú štandardne LED a nemajú adaptívne lúče. Ďalším zaujímavým prvkom ale rozhodne bude tepelné čerpadlo a dvojzónová automatická klimatizácia. Pripomínam, už je to v základnej výbave.
Druhým stupňom za 54 400 € bude Invite, ktorý pridá elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča, čalúnenie z alcantary a syntetickej kože, ostrekovače predných svetlometov, LED hmlovky, ale aj nabíjanie bezdrôtovo pre mobilný telefón. Pre Invite bude štandardrom aj vyhrievanie predných sedadiel a vyhrievaný volant.
Ako najlepší stupeň výbavy sa javí Intense, ktorý stojí 57 900 € a ku Invite pridáva ešte adaptívne LED predné svetlomety s automatickým nastavením sklonu a sekvenčné LED smerovky. Toto prevedenie má disky kolies z ľahkých zliatin s priemerom 20 palcov a head-up displej, prípadne aj elektricky ovládané piate dvere. Takou pikoškou je elektrická zásuvka na 230 V a až 1500 W. Jedna je vzadu v priestore pre pasažierov a jedna je v batožinovom priestore.
Vrchol za 62 300 € bude prevedenie Instyle, ktoré prinesie panoramatické strešné okno s otváraním a tiež digitálne vnútorne spätne zrkadlo, plus niekoľko ďalších zaujímavostí. Ale bude mať aj ventilované predné sedadlá s čalúnením z perforovanej kože a elektrickým nastavením s pamäťou.
Zadné sedadlá budú tiež vyhrievané v troch stupňoch a vozidlo bude mať trojzónovú automatickú klimatizáciu. Instyle prinesie aj dvojfarebné prevedenie karosérie a Ozvučenie Dynamic Sound Yamaha Ultimate s 12 reproduktormi.