Nová The 7 je šokujúca zvonka a futuristická zvnútra

BMW sa pustilo do pretvorenia svojich luxusných vozidiel. Nie je to len o facelifte X7, ale úplne nová generácia prichádza pre reálnu sedmičku, The 7, ktorá je najluxusnejším vozidlom v ponuke výrobcu. Preto som využil pozvanie a šiel sa na ňu pozrieť naživo. Veď na fotkách vyvolávala kontroverzné reakcie nielen u mňa.

Je až fantastické, že sa slovenskému importérovi podarilo predstaviť nový model naživo ani nie 24 hodín po svetovej premiére. Prvá zastávka na prezentačnej tour však bola pri niečom úplne inom. Ako prvú som si pozrel osmičku Gran Coupé od Jeffa Koonsa. Výrazné vonkajšie sfarbenie je lakované, nie nalepené a každý z 99 kusov už má svojho majiteľa. Interiér dostal sedadlá s červeno-modrým čalúnením, čo má pripomínať niektorého zo superhrdinov. Je to Superman? Alebo Spiderman? V každom prípade je to veľmi zaujímavá kreácia, ktorá bude určite pútať pozornosť nielen na cestách, ale aj v súkromných zbierkach.

Druhá zastávka je pri inovovanom modeli BMW X7, ktorý sa predstavil pred dvoma týždňami. Má tiež novú masku s dvojposchodovými prednými svetlami, čo sa stane poznávacím znamením luxusných modelov automobilky. Nové svetlá sú aj vzadu, ale tie sú už o poznanie konvenčnejšie. Zvonka už treba pripomenúť  azda iba potenciál 23-palcových diskov. Najväčších aktuálne montovaných na modeloch BMW. V základnej výbave X7 bude panoramatická strecha a balík Pure Excellence. Ten môže byť nahradený obligátnym M-paketom. Veľké zmeny sa udiali v interiéri, kde pribudol zakrivený displej s uhlopriečkami zobrazovacích zariadení 12,3 palca pred vodičom a 14,9 palca v strede. Ovládanie je stále kolieskom, ktoré si zobralo inšpiráciu v BMW iX a je tak krištáľové a priehľadné. V interiéri je ešte jedna novinka, ktorá nie je úplne na prvý pohľad zrejmá. V štandardnej výbave modelu sa vyskytli komfortné sedadlá miesto športových.

Nech tieto dva modely pútajú akúkoľvek pozornosť, hlavnou hviezdou celého eventu je nová sedmička. The 7 sa ukázala vo svojej elektrickej kráse ako i7 xDrive60. Nová sedmička tiež dostala podobnú masku chladiča a tvár ako X-sedmička a prináša obrovskú ľadvínkovú parádu okolo ktorej sú znova dvojposchodové predné svetlá. Kým vrchný pás slúži na denné svietenie, v spodnom poschodí sú všetky ostatné svetelné systémy. Berte tie LEDkové svetla na denné svietenie ako obočie. V takom prípade je predná časť až komiksovo zaujímavá. Osvetlenie prináša aj samotná maska chladiča, ktorá má svetelný lem.

Bočná línia je veľmi jednoduchá a jediné zložité sú veľké zliatinové kolesa. Kľučky už nie sú klasické, ale sú so spínačmi vo forme tlačidiel. Je to z dôvodu, že automobilka novej The 7 prepožičala elektrické ovládanie otvárania. Silné Rolls-Royce vibes. Stačí stlačiť tlačidlo a dvere sa otvoria. Neotvoria sa však ak je málo miesta, čo kontrolujú špeciálne dedikované ultrazvukové senzory pod dverami. Na fotkách, ktoré automobilka dodala ako prezentačné vyzerala zadná časť až príliš jednoducho a nepasovala do celkového vizuálu auta. Naživo však obavy opadli a aj zadná časť pôsobí dostatočne majestátne, aby predvádzala, že toto je naozaj luxusná alternatíva v modelovom rade automobilky.

Ak zvonka niekomu vizuál nesadol, tak zvnútra sadne naozaj každému, najmä tomu, kto obľubuje futuristické riešenia a sci-fi tvary. Predná časť si zobrala inšpiráciu v BMW iX a prináša tiež zakrivený displej s veľkými zobrazovacími prvkami. Aj tu ostalo koliesko a klasickú páku nahradila omnoho menšia prepínačová páčka na centrálnom ovládacom paneli. Predok sa, až na svetelné efekty v kryštálovej lište, zdá takmer štandardný. Ale veľké prekvapenie prichádza vzadu. Každý pasažier má samostatný malý dotykový displej na svojich dverách, ktorým dokáže vyklopiť masívnu obrazovku nad sedadlami. Tá môže zobrazovať buď jednu tému pre oboch zadných pasažierov, alebo si môžu obrazovku s pomerom strán 32:9 rozdeliť na dve samostatne a každý môže pozerať svoj program.

Nová The 7 bude dostupná iba s dlhým rázvorom a celkovou dĺžkou 5,3 metra. Prírastok, oproti predchodcovi, je dĺžkových 130 mm a o 5 cm sedmička narástla aj na šírku. Je tak naozaj obrovským autom a našťastie má natáčanie zadnej nápravy. To uľahčí manévrovanie v mestách a na parkoviskách.

Ponuka motorov na našom trhu bude, zatiaľ, veľmi jednoduchá. Základom bude naftový motor, potom dva plug-in hybridy a jeden elektrický kus. Naftový motor sa bude skrývať za označením 740d xDrive a príde s výkonom 221 kW (300 k). Na trhu bude od jari a zrýchlenie na stovku zvládne za 6,3 sekundy. Pritom spotreba bude oscilovať medzi 5,9 až 6,9 litrami v kombinovanom režime podľa WLTP.

Plug-in hybridy budú mať zhodne tiež príchod na jar 2023 a oba budú mať radový šesťvalcový trojliter. Slabšie alternatíva schovaná za označením 750e xDrive príde s celkovým výkonom 360 kW (490 k), ktorý zahŕňa aj dočasný nárast. Na stovku sa dostane za 4,9 s a podľa cyklu WLTP prejde na nabitie 80 až 89 kilometrov. Výkonnejšia alternatíva M760e xDrive bude mať až 420 kW (571 k) a 800 Nm. Dojazd na nabitie je 80 až 84 kilometrov a stovku zvládne za 4,3 sekundy. Obe verzie zvládajú na elektrickú energiu rýchlosti do 140 kilometrov za hodinu.

Zaujímavá bude aj The 7 na elektrickú energiu. Bude mať 102 kWh batériu a výkon 400 kW (544 k). Bude skrytá za označením i7 xDrive60. Maximálna rýchlosť bude obmedzená na 240 kilometrov za hodinu a na stovke je za 4,7 sekundy. V cykle WLTP má dojazd 590-625 kilometrov, podľa hmotnosti a výbavy.