Nová Škoda Octavia má plutvy!

Plutvy sú až dve. Tak teda aspoň nazvali konštruktéri z Mladej Boleslavi tie zvláštne dvihnutia línie okien na zadných dverách. Takže nie ako americké krížniky ciest z päťdesiatych a šesťdesiatych rokov. Dizajn sa nezaprie. Strohosť? Čistota línií? Niečo medzi tým. Na prvý pohľad je zrejmé, že nová Octavia, už tretej generácie je priamo naviazaná na tvary, s ktorými prišiel Rapid.

Predná časť s hranatými svetlometmi a výraznejšie tvarovanou maskou nesie logo, ktoré doručil menší brat. Zadok zase klasicky rieši svetlá s výrazným tvarom C. Nám trocha pripadá ako Audi A6 predchádzajúcej generácie, keď sa auto pozeráme z trojštvrtinového zadného pohľadu.

Koncern sa nezaprie a platforma MQB zdieľaná s Audi A3 a siedmym Golfom vraj tiež ušetrila až 102 kilogramov. A tiež je z vysokopevnostnej ocele. Takže by mala byť nová Octavia tuhšia, čo by mohlo pomôcť ovládaniu. Bezpečnosť dopĺňa deväť airbagov a elektronické vychytávky ako radarový tempomat, sledovanie mikrospánkov vodiča a systém udržania sa v jazdnom pruhu.

Tretia Octavia si motory požičia od brata z Volkswagenu, od Golfa. Štyri benzínové agregáty budú od 1,2 TSI s 63 kW (86 k) po 1,8 TSI s 132 kW (180 k). Naftu budú žrať 1,6 litrové a dvojlitrové motory. Najmenej si vypýta 1,6 TDI GreenLine s 81 kW (110 k). Na sto kilometrov bude, podľa údajov výrobcu, kombinovane potrebovať 3,4 litra nafty. A bude aj stromy objímať, zvieratká hladkať a podobné zelené šialenstvá vystrájať. Teda vlastne inak, vypustí len 89 gramov CO2 na kilometer, čo je naozaj málo. No a 4×4 a RS prídu časom.

Kto čakal výraznejšiu zmenu, ten je na omyle. Väčšia dĺžka a rázvor (obe o cca 10 cm) spolu s batožinovým priestorom s objemom 590 litrov sú stále rovnaká pesnička. Automobilka chce Octaviu pomaly dostať z nižšej strednej triedy do strednej. To však nie je možné, aj keď novinka okupuje miesta najväčších áut triedy.