James May musí mať radosť. Nová Dacia Sandero bude dostupná v UK už za 5995 britských libier. A na Slovensku bude prvá cena 6490 eur. Nové auto za také peniaze nie je ľahké kúpiť. A naviac, keď má auto trojročnú záruku.
Základnú verziu poháňa 1,2-litrový 16-ventilový štvorvalec dosahujúci 55 kW (75 k). Takže osvedčená klasika. Ale celková ponuka motorov je nadmieru zaujímavá. Jedna-dvojka môže byť kombinovaná s pohonom na LPG, čo zníži výkon na 53 kW (72 k), ale ako sme zistili pri Dusteri LPG, dojazd bude oveľa väčší a náklady klesnú výrazným spôsobom.
Renault pre Sandero uvoľnil aj novinku, trojvalec s turbom a objemom 0,9 litra. V Dacii dosahuje 66 kW (90 k). Práve hothatch z päťdverového auta nerobí, ale malá hmotnosť vpredu zabezpečí lepšie jazdné vlastnosti.
Dacia Sandero využije aj 1,5-litrový naftový motor dCi v dvoch výkonových verziách, 55 kW (75 k) a 66 kW (90 k). Každý benzínový motor má tak rovnako výkonnú naftovú alternatívu.
Už v základnej výbave, za spomenutých 6490 eur, je Sandero vybavené ABS, ESC (obdoba ESP) a štyrmi airbagmi. Bezpečnostná výbava teda obsahuje potrebné veci. Vzhľad trocha trpí nelakovanými nárazníkmi, kľučkami a spätnými zrkadlami, ale tá cena tieto estetické nedostatky bohato vyváži.
Na druhom konci spektra, oproti základnému Sanderu Access stojí maximálne vybavený model Sandero Stepway Arctica za 11 190 eur s motorom 1,5 dCi (66 kW/90 k). Aby bola výbava kompletná, dá sa priplatiť za kožené čalúnenie (430 eur) a navigačný systém s pokrytím celej Európy (349 eur).
Sandero Stepway kráča v stopách svojho predchodcu a vyzerá ako malé SUV. Nie, nemá pohon 4×4, ale taký štýl presadzuje aj Škoda so Scoutom a Volkswagen s Crossom. Dacia má ale na rozdiel od nich aj výraznejšie dvihnutú svetlú výšku, z 163 mm na 207 mm.
Malá Dacia je presne v tom segmente, kde tak obľúbená Fabia, Polo, Fiesta a aj koncernové Clio. Svedčia o tom rozmery, dĺžka 4058 mm (Stepway 4081), šírka 1733 mm a výška 1518 mm (Stepway 1559). Rázvor 2589 mm (Stepway 2590) je akurát dostatočný, aby sa aj dozadu zmestili pasažieri bez problémov. Batožinový priestor 320 litrov vyzerá ako priemer triedy, ale nádrž 50 litrov je ľahko nad ním.
Z niektorých uhlov nám pripomína jedného konkurenta. Uhádnete ktorého?
Zadné partie ako nový Mercedes A 🙂
Celkovo mi trocha pripomina Polo, ale tie zadne sveta sa podobaju Acku 😉