Ktoré auto má najzložitejší názov? Určite je to Nissan Qashqai. Vysloviť názov je relatívne jednoduché, ale toľko rôznych prevedení prepisu, koľko sa dá nájsť na bazoši má máloktoré iné auto. Hádam si môže ruku podať už iba s automobilkou Ssangyong.
Bez ohľadu na zložitosť názvu a motanice slovenských zákazníkov okolo mena vozidla je zrejmé, že Qashqai je úspešný. Veď z tretej generácie sa už podarilo predať 350 000 kusov, z čoho až 100 000 bolo s hybridným pohonom. Len minulý rok to bolo 163 000 kusov a úspechy žne toto auto hlavne vo Veľkej Británii. Tam je druhým najpredávanejším vozidlom, ktoré na druhú priečku zostúpilo z prvej po znížení predaju o 3%.
Tretia generácia Nissanu Qashqai predvádza facelift v prednej časti, ktorá má pripomínať tvary japonských brnení. Má ale aj adaptívne LED svetlomety s rôznymi druhmi lúčov a rovnako sa svetlá zmenili vzadu. Zadné svetlá síce tvarovo ostávajú rovnaké, ale jednotlivé prvky sa trochu preskupili. Zvonka ešte treba spomenúť, že Qashqai dostane nové zliatinové disky s priemerom 18 palcov do štandardnej výbavy a maximum, ktorým môže oplývať je sada s priemerom až 20 palcov. Nissan zmenil trochu aj vzorkovník farieb, pričom zmenil bielu a čiernu farbu A tiež pridal modrú Deep Ocean.
Ak zvonka vyzerajú zmeny výrazne, vnútri toho veľa netreba. Na niektorých miestach pribudla do určitých verzií alcantara a hlavne sa podarilo Nissanu implementovať nový informačno-zábavný systém na báze Googlu. To znamená Google mapy, ale aj Google asistenta, ktorý reaguje na frázu „Hej, Google!“
Parkovací systém tiež prešiel určitými zmenami a systém štyroch kamier dokáže ponúknuť 3D zobrazenie v jednom z 8 smerov a tiež si dokáže zapamätať parkovacie miesta. To už ale nie je úplne o kamerovom systéme, ale je to skôr o kombinácii parkovacieho asistenta a GPS.
Nissan Qashqai teda do novej fázy životného cyklu prichádza s výraznými vylepšeniami na viacerých poliach. Nebudeme si klamať, najväčšie vylepšenie je vzhľad.