Mercedes ukázal najbrutálnejší elektrický Maybach, ale aj dve kupé

Mercedes ukázal v priestore s názvom Mlynica rovno 3 nové modely, ale tým hlavným lákadlom bol určite nový Mercedes Maybach EQS SUV, ktorý stojí na vrchole reťazca luxusu elektrických vozidiel automobilky. Popri ňom sa ale predstavil aj model kupé CLE, ktorý bude z trojice predstavených vozidiel najviac vidno na cestách a tiež sa ukázal aj nový model AMG GT, ktorý nahrádza rovnomennú predchádzajúcu generáciu a využíva podklady z nového Mercedesu SL.

Mercedes-Maybach EQS SUV 680

Mercedes Maybach EQS SUV sa od obyčajného EQS SUV líši nielen prednou maskou a možnosťou dvojtónového lakovania, ale aj masívnymi 22-palcovými zliatinovými diskami, ktoré pripomínajú kanálové poklopy. Toto je jedna z mála verzii, ktorá disponuje aj klasickým znakom Mercedesu na stojane vpredu a samozrejme má aj od znaky Maybach na poslednom stĺpiku karosérie. Zvonka je však všetko veľmi nenápadné a až to vyzerá, že dizajnéri mali pôvodný zámer, aby vozidlo vyzeralo presne takto.

Ak zvonka kričí nenápadnosť, vnútro už hovorí o luxuse. Kožené čalúnenie je síce jedna vec, ale druhá je stvárnenie zadnej časti. V tomto aute vodič nemá to najlepšie miesto. Najlepšie miesta sú vzadu a sú iba dve. Tento obrovský elektrický Maybach môže byť iba štvormiestny a v strede medzi zadnými sedadlami má výrazný vysoký panel, v ktorom si našla miesto chladnička, ale aj držiak na poháre, či skôr čaše na šampanské. Je tu dokonca viac displejov ako miest na sedenie. Každý zo zadných pasažierov má jeden displej, pričom vpredu sú v rámci Hyperscreen až tri.

Mercedes Maybach EQS SUV nesie označenie 680, čo hovorí, že ide o najvýkonnejšiu alternatívu v ponuke. Má totiž výkon až 484 kW (657 k) a poháňa všetky 4 kolesá. Na stovku sa vie dostať za 4,4 sekundy. Stále ma batériu s objemom 104,6 kWh, čo znamená, že na plné nabitie vie, pri úspornej jazde, prejsť až 600 kilometrov. Na slovenskom trhu bude už na prelome rokov dostupný a bude stáť určite nad štvrť milióna eur.

Mercedes-Benz CLE

Tradičné kupé sa postupne z ponuky Mercedesu pri obnove pomaly vytratilo. Nemá ho ani trieda S, ani trieda C, ale má ho trieda E, aspoň podľa označenia. Nový model CLE má nahradiť všetky tieto vozidlá, pričom S-kové kupé skôr nahradí AMG GT, ale o tom inokedy. Teda neskôr. Nové CLE je v prvom rade elegantné a to aj s balíkom doplnkov AMG. Na výber je so štvorvalcami a šesťvalcami, pričom stále môžete mať benzínový 6-valec objemom 3 litre s radovým usporiadaním. To dáva veľa priestoru aj na použitie verzií AMG.

A kým zvonka CLE vyzerá elegantne, rovnaká pesnička je to aj vnútri. Akurát tu nestiahnete okná tak ako na niekdajšej triede S Coupe, prípadne na CL. Vždy zostane druhý stĺpik karosérie a zadní pasažieri si tak nebudú môcť užívať prevetrávanie hlavy. Áno, toto auto je štvormiestne a zadné sedadlá sú, na zameranie vozidla, až prekvapivo priestranné. Interiér si zobral za inšpiráciu triedu C a triedu S, takže tu nečakajte žiadny Hyperscreen ani podobné extrémy. Toto je klasické auto pre konzervatívnych zákazníkov automobilky. Až tak konzervatívnych, že má v ponuke aj naftový štvorvalec.

Mercedes-AMG GT

Nová generácia modelu AMG GT vychádza už plne z vývoja sekcie AMG. Nadväzuje na rovnomenného predchodcu, ale čerpá z nového modelu SL. Veď vyvíjať platformu čisto pre SL by bolo ekonomické šialenstvo. Takto automobilka využije vyvinuté diely trochu lepšie. Veď toto vozidlo čerpá z SL aj technicky. Na výber bude osemvalec so štvorkolkou a označením 55, alebo 63.

AMG GT teda predvádza najnovšie technológie a prináša aj možnosť natáčania zadnej nápravy, ale prvýkrát aj pohon všetkých 4 kolies. Interiér sa tiež vo veľkom inšpiroval otvoreným roadsterom SL, ale v tomto prípade už nepotrebuje naklápanie stredového displeja, lebo naň nebude až tak veľmi pražiť slnko. A čo je ešte ďalšia zmena oproti predchodcovi? No predsa to, že toto auto má vzadu dve núdzové sedadlá. V realite to znamená, že Mercedes tak ešte viac bude konkurovať Porsche 911 Turbo.