Mercedes inovoval aj kupé a kabriolet triedy E, majú MBUX

Polčas životného cyklu je moment bilancovania čo auto dokázalo a moment príchodu niekoľkých vylepšení. Aktuálne sa do tejto pozície postavil Mercedes triedy E s karosériami kupé a kabriolet, ktoré na trhu fungujú už od roku 2017, pričom to tak vôbec nevyzerá. Ale čas sa nedá zastaviť.

Modernizované Éčko vo forme sedanu a kombi sa ukázalo na virtuálnom ženevskom autosalóne. Teraz dobiehajú dve ďalšie verzie. Základom zmien vizáže je upravená predná časť. Nové svetlá sú štandardne osadené LEDkami a nová je aj zvislá maska chladiča. Tieto dva prvky stačili na to, aby obe autá boli na oko ľahšie. Inak toho nebolo treba veľa meniť. Zadné svetlá sú rovnaké a kupé si ponechalo aj rozdelené zadné okno. Dobre, tvary diskov sú iné, ale to je asi ten najmenší zásah.

Omnoho viac sa deje v interiéri. V rámci celého modelového portfólia odchádza Command Online do minulosti a vytláča ho nový systém MBUX s náhľadom na križovatku, rozšírenou realitou a podobnými vychytávkami. Ovláda sa touchpadom, koliesko šlo do dôchodku. A tiež je možné vysloviť želanie ako pri džinovi a ovládať hlasom. Na zobrazenie používa nový 12,3-palcový dotykový displej v strede. Aby toho nebolo málo, tak rovnako veľký displej je aj pred vodičom. Bavíme sa o lepšie vybavených verziách. Základy možno budú pár palcov strácať. Nový je aj volant s až šiestimi lúčmi. Je to dobrý kontrast proti začiatku predaja súčasnej generácie triedy S, ktorá mala len dva lúče na kormidle.

Z pohľadu pohonu prichádzajú novinky v rámci karosérie, lebo obe pohonné jednotky s EQ Boostom už fungujú v ostatných modeloch, sú v inovovanom sedane triedy E a aj v triede GLE, napríklad. E450 bude teda radový šesťvalec s objemom tri litre a výkonom 270 kW (367 k). Krútiaci moment má 500 Nm. Zaujímavejšia verzia bude niesť označenie AMG E53 a bude mať výkon 320 kW (435 k) a krútiaci moment 520 Nm. Hlavne bude spojená s inou výfukovou sústavou s charizmatickejším zvukom. Oba počiatočné motory budú spojené s deväťstupňovým automatom a pre E450 bude na výber aj pohon výlučne zadnej nápravy. Ako kupé, tak kabrio sa majú na trhu objaviť už koncom roka.