Mercedes GLC Coupe dá na nabitie PHEV až 130 kilometrov

Netrvalo dlho od premiéry GLC ako SUV, kým automobilka predstavila aj GLC Coupe. Je to štýlovejšia alternatíva pre tých, ktorí chcú dynamickejšie vyzerajúce vozidlo. Táto karoséria však nie je len o vzhľade, má aj niekoľko zásadných výhod.

Mercedes GLC Coupe teda tvarom nadväzuje na to, čo predstavil model s karosériou SUV. V preklade to znamená takmer rovnakú prednú časť s veľkou prednou maskou a svetlami podporujúcimi príplatok za Digital Light. Tieto svetlá dokážu vykrajovať jednotlivé lúče takým štýlom, že vyseknú len obdĺžnik kde je vozidlo pred vami, alebo oproti. Fungujú takmer dokonale a osvetľujú cestu extrémne dobre. Zadná časť je zase príbuzná s väčším GLE Coupe, ktoré ma veľmi podobne tvarované zadné svetla a tiež podobný tvar splývajúcej časti od druhého až tretieho stĺpika karosérie.

Samotný tvar karosérie môže spôsobiť, že vozidlo bude úspornejšie, o štipku, ako GLC SUV. Výrazný rozdiel je však medzi generáciami tohto kupé. Kým predchodca mal aerodynamický koeficient 0,30, novinka má už len 0,27. Na oko to nevyzerá ako výrazná zmena, ale pár stotín litra na 100 km to ušetriť dokáže.

Nová karoséria si necháva prístrojovú dosku zo štandardného modelu, čo znamená dvojdisplejové usporiadanie. Displej pred vodičom má niekoľko možností zobrazenia, ale zaujímavejší displej je ten stredný. Aute nenájdete takmer žiadne fyzické tlačidlá, čo znamená, že takmer všetko ovládate cez displej informačno-zábavného systému MBUX. Ten všetko ponúka na pár kliknutí a systém dokážete ovládať aj pomocou posúvania prsta, konkrétne palca pravej ruky po ploche na to určenej na volante. Hlasový asistent akoby išiel do úzadia a umelá inteligencia sa tak nenarobí.

Priestorové pomery sú samozrejme, na zadných sedadlách trošku horšie, lebo strecha začína klesať už o niečo skôr. To však nie je zásadný problém a stále výška nad sedákom vyzerá na dostatok priestoru aj nad hlavou. Reálne však bude dostatočný batožinový priestor. Má základný objem 545 litrov, čo znamená 45 litrov naviac oproti predchodcovi a po sklopení sedadiel je to až 1 490 litrov. To je nárast 90 litrov. Hovoríme však iba o verziách so spaľovacími motormi s mild hybridným doplnkom. Ak siahnete po plug-in hybride, tak sa batožinový priestor zmenší. Bude mať základný objem 390 litrov a po sklopení zadných sedadiel vznikne 1 335 litrov. Prečo? Lebo aj batéria potrebuje svoje miesto.

Batéria plug-in hybridu má kapacitu 31,2 kWh a dokážete ju nabíjať jednosmerným prúdom s výkonom až 60 kW. Automobilka hovorí, že každý jeden z troch PHEV modelov predvedie dojazd až 130 kilometrov v režime testovania WLTP. Základný PHEV bude označený ako GLC 300e a príde s výkonom 230 kW (313 k). Viac výkonu donesie GLC 400e. To bude mať až 280 kW (381 k) a najlepšie zrýchlenie zo všetkých verzií zatiaľ. Na stovku sa dostane za 5,4 sekundy. Ďalšou alternatívou bude kombinácia naftového motora a elektromotora. Táto kombinácia prevedie až 245 kW (333 k) a jej priemerná spotreba, v kombinovanom cykle, s nabitou baterkou bude približne 0,4 litra nafty na 100 kilometrov.

Stále však netreba zabudnúť ani na dvojlitrové štvorvalce v GLC Coupe, ktoré spaľujú klasické fosílne palivá a majú len mild hybridný doplnok. Tu bude základ GLC 200 s výkonom 150 kW (204 k) a nad ním bude GLC 300 dosahujúce 190 kW (258 k). Naftové alternatívy prídu ako GLC 220d s 145 kW (197 k) a GLC 300d s výkonom 198 kW (267 k). Všetky tieto vozidlá budú vybavené deväťstupňovou automatickou prevodovkou, ktorá bude spolupracovať s pohonom všetkých štyroch kolies 4Matic, ale tiež budú mať spomenutý mlid hybridný doplnok, ktorý prinesie dodatočný výkon 17 kW (23 k) a krútiaci moment 200 Nm. Tento doplnok pomôže nielen pri znižovaní spotreby, ale tiež pri potrebe náhlej akcelerácie.

Automobilka uvedie na náš trh GLC Coupe už tento rok a príde do triedy, ktorú okupuje BMW X4 a Audi Q5 Sportback.