Mercedes GLC bude mať verzie AMG, ale iba so štvorvalcami

Mercedes len nedávno predstavil model GLC, bolo to na konci minulého roka a vozidlo podstúpilo výrazný krok vpred oproti predchodcovi. Vo veľkom očakávaní sme boli pri modeloch AMG, niektorí čakali stále aspoň 6-valce, niektorí hovorili o menších motoroch, dvojlitroch, ako majú aj Céčkové AMGčka.

Práve Céčko je veľkou inšpiráciou, lebo to nakoniec dopadlo práve ako hovorila druhá časť ľudí. V ponuke budú ale dve verzie s obomi karosériami. Alternatíva označená AMG GLC 43 bude tou slabšou a ľahšou. Bude mať hmotnosť iba 1 975 kg a o pohon sa bude starať teda dvojliter dosahujúci až 310 kW (422 k) a 500 Nm. Je to dokonca o 9 kW (14 k) viac ako práve C 43 a dokonca, oproti predchodcovi, viac o 23 kW (31 k) a 20 Nm. Svoju úlohu v celku zohráva aj elektrický motor v mild hybride. Mild hybrid má výkon 10 kW (14 k) a krútiaci moment 150 Nm. Toto auto dokáže na stovku vyšprintovať 4,8 sekundy a obmedzovač ho zastaví pri rýchlosti 250 km/h.

Oproti tomu AMG GLC 63 S e-performance bude trochu ťažším kusom techniky. Bude to kvôli použitiu plug-in hybridnej sústavy. Pohľad na váhu prinesie hmotnosť 2375 kg, ale vyváži ju masívny celkový výkon. Na ňom sa podieľa benzínový agregát dosahujúci 350 kW (476 k) a 545 Nm a tiež elektromotor umiestnený vzadu. Ten sa dostal na 150 kW (204 k) a 320 Nm. Celkový výkon tejto beštie je až 500 kW (680 k) a krútiaci moment naozaj šialených 1 020 Nm. Batéria s kapacitou 6,1 kWh určite nie je stavaná na to, aby bolo auto štandardným plug-in hybridom. Má skôr úlohu dodať instantný výkon a tomu je prispôsobená aj jej konštrukcia. Veď na samotnú elektrickú energiu prejde auto iba 12 km. Táto alternatíva však bude extrémne rýchla. Na stovke bude za 3,5 sekundy a maximum bude posunuté na 275 km/h.

Bez ohľadu na konkrétnu AMG verziu bude mať GLC s prívlastkom AMG pohon všetkých 4 kolies a deväťstupňovú dvojspojkovú prevodovku. Štandardom bude adaptívne pružinové prevedenie podvozku a natáčanie zadnej nápravy. Základná slabšia verzia AMG ponúkne 5 jazdných režimov, ale výkonnejšia a drahšia až 8. Výkonnejšia verzia tiež príde s aktívnymi stabilizátormi.

Zaujímavé budú aj brzdy. GLC 43 bude mať vpredu štvorpiestikové strmene brzdiace o 370-milimetrový kotúč a vzadu bude mať tristošesťdesiat-milimetrový kotúč. Najvýkonnejšia verzia bude mať zase 390 mm vpredu a 370 mm vzadu, ale vpredu bude mať 6-piestikové strmene. Očakávame, že v blízkej budúcnosti sa objaví aj verzia kupé.