Čo prišlo po Lamborghini Countach? Predsa Lamborghini Diablo. V roku 1990 sa objavil nový model, ktorý vytrval v ponuke až do roku 2001. Spočiatku bol majiteľom Lamborghini koncern Chrysler a vidno to na kamiónovom usporiadaní prístrojovej dosky. Neskôr, pod taktovkou Audi, sa už interiér zmenil k lepšiemu a stratili sa aj vyklápacie svetlá. Všetko je fajn, ale pre moderný svet by bolo zaujímavé niečo zmeniť. A tu prichádza Lamborghini Diablo Eccentrica.
Základ pre túto konverziu bol v použití verzie z roku 1990, ktorú si prestaval ako novú Emanuel Colombini a na svoju víziu prizval dizajnérsku firmu BorromeodeSilva. Z tejto spolupráce vzniklo auto, ktoré svoje základné línie necháva také ako boli kedysi, ale zlepšené sú detaily. Predná časť je jednoduchá, Diablo dostalo aj zmenené disky a bočné prahy. V zadnej časti je výrazne prepracovaná vodorovná časť s barovým pultíkom. Zadné svetla sú LEDkové a rovnako sú aj predné. Predné sú však veľmi zaujímavé, lebo znova využívajú vyklápací princíp. Aj keď súčasné nariadenia nedovoľujú použitie tohto vynálezu v pravom slova zmysle, svetlá sú stále schované za krytom a ten sa sklápa do vnútra.
Ani nech sú vonkajšie zmeny akokoľvek drastické, stále autu ostáva nádych deväťdesiatych rokov. Kde sa všetko mení je interiér. Z trochu kamiónovej prístrojovej dosky je moderná, ale trochu retro vyzerajúca verzia. Vysoký stredový tunel ukazuje 6-stupňovú manuálnu prevodovku s otvoreným druhom kulisy a nové prepínače na všetko. Je to ako v fikcia z deväťdesiatych rokov o autách budúcnosti.
Nie, Eccentrica Lamborghini Diablo nemá celoplošné obrovské displeje. Displejov je viacero a každý zobrazuje svoju vlastnú veličinou. Je to tak zvláštne, až to vyzerá vynikajúco. Auto bude pútať pozornosť všade, kde sa objaví a bude unikátom. Možno by inak vyzeralo s inou farbou, ale sivá pôsobí nadčasovo a moderne, najmä skombinovaná s extrémne vyzerajúcimi diskami. Čo na to poviete vy?