Mercedes-EQ EQE SUV je menšia dvojička EQS SUV

Mercedes predstavil novú alternatívu vo svojom elektrickom zozname vozidiel. Je ňou EQE SUV, ktoré vytvára dojem, že pôsobí až príliš podobne ako väčšie EQS SUV. A tento dojem je viac umocnený v interiéri ako exteriéri.

Ak by ste chceli tieto dve vozidla od seba odlíšiť a nebola by vám jasná samotná veľkosti už od začiatku, tak by ste videli inak tvarované svetlomety vpredu, ktoré majú výrazne väčšiu plochu. Aj tieto môžu mať maticové svietenie s pixelovým rozlíšením, ale sú trošíčku iné. Celkovo však aj EQE SUV pôsobí ako obrovské auto. Veď ma základné tvary ako väčšie EQS SUV. Tieto autá sú akosi až príliš podobné. Je to hlavne kvôli faktu, že Mercedes chce odlíšiť identitu elektrických vozidiel práve skrz tieto neprehliadnuteľné prvky.

Ak zvonku nájdete detaily, ktoré sa líšia, tak vnútri bude odlíšenie omnoho ťažšie. Aj EQE SUV môže mať šialene veľkú sklenú plochu s tromi zobrazovacími jednotkami nazvanú Hyperscreen. Ale nemusí ju mať nutne. Nie každý je totiž fanúšik takýchto špecialít. Interiér modelu ponúka dostatok miesta na zadných sedadlách vďaka extrémnu mu rázvoru 303 centimetrov, ale aj vďaka rovnej ploche, ktorá nemusí poskytovať priestor pre rotujúci hriadeľ. O niečo horšie je na tom batožinový priestor. Podľa naklopenia sedačiek môže mať od 520 do 570 litrov.

Pod plochou podlahou je batéria s kapacitou 90,6 kWh. Táto Kapacita je už využiteľná. Hrubá kapacita je ešte o niečo vyššia, približne o 20%. Na plné nabitie dokáže jednomotorová verzia, EQE 350+, s pohonom výlučne zadnej nápravy prejsť až 550 km. Je to trochu rozdiel oproti rovnako vybavenému sedanu. Ten zvládne ešte o 110 km väčšiu porciu. Maximum nabíjania je stanovené na 170 kW, čo znamená, že pri takomto výkone sa EQE SUV dostane z 20 na 80% za 32 min. Pri použití štandardného wallboxu s výkonom 11 kW zase dokáže, v domácom prostredí, prejsť s 10 ku 100% za 9,5 hodiny.

Ako sme pri Mercedese zvyknutí, aj aj EQE SUV ponúkne niekoľko alternatív pohonu. Teda výkonov, pri lepšej formulácii. Základom bude teda EQE 350 +, ktoré bude mať výlučne pohon zadnej nápravy a výkon 215 kW (292 k). Krútiaci moment bude vrcholiť hodnotou 565 Nm a nad týmto modelom bude jeho verzia s pohonom všetkých 4 kolies označená ako EQE 350 4matic. Bude mať síce rovnaký výkon, ale krútiaci moment poskočí o 200 Nm. Vrcholom štandardnej ponuky sa stane EQE 500 SUV, ktoré bude mať výkonnejšie elektromotory, jeden na každej náprave. Celkový výkon tejto alternatívy bude 300 kW (408 k) a krútiaci moment 858 Nm. Pri takejto porcií však EQE SUV nezostane.

Vrcholom ponuky sa stane verzia 53 AMG, ktorá ponúkne štandardne výkon 460 kW (626 k) a krútiaci moment znova 858 Nm. Hodnoty sa však dajú ešte posunúť príplatkom za AMG Drivers Package na 505 kW (687 k) a 1 000 Nm. Tieto hodnoty sú naozaj šialené a AMG ich ťahá z vlastných elektromotorov a tiež využíva špeciálne AMG invertory, nech je to čokoľvek. Pre tento vrcholný model bude automaticky v štandardnej výbave aj vzduchový podvozok Airmatic a stabilizátory s aktívnou funkciou vyrovnávania vozidla v zákrutách. Pri plnom šprinte sa najvýkonnejšia alternatíva dostane na stovku za 3,5 sekundy a maximum je obmedzené na 250 km/h.

Aj napriek veľmi podobnému dizajnu, ktorý vyčleňuje rodinu EQ z koncernu Mercedes je práve EQE SUV naozaj zaujímavou alternatívou elektrického vozidla. Optimálna voľba vyzerá ako EQE 500 SUV. AMG má výkonu asi až príliš, o čom som sa presvedčil tie pri teste podobne šialeného BMW iX M60.