Maybach Triedy S chce konkurovať Ghostu, má na to predpoklady

Rolls-Royce len nedávno ukázal úplne novú generáciu svojho menšieho modelu Ghost. A hneď má moderného konkurenta, lebo Mercedes nelenil a predviedol svoju verziu Mercedes-Maybach triedy S. Je o 180 milimetrov dlhší ako dlhá verzia eSka. A vyzerá ako iné auto.

Nová generácia modelu síce už nefiguruje pod samostatnou značkou ako predtým, ale má všetku opulenciu, ktorá sa s menom spája. Karoséria musí zabudnúť na akékoľvek náznaky športovosti. Toto je sedan taký, ako má byť. O zmenu vizáže sa nestarajú ani tak 20-palcové zliatinové disky s veľkou plochou, ale predná maska s vertikálnymi rebrami a nápisom Maybach.

Na kapote je stojaté logo Maybachu. Už vidíme ako sa niekto znaží tento prvok zakázať. Rovnaké logo je aj na poslednom stĺpiku karosérie, kde je podsvietené. No a k tomu všetkému sa pridáva mnoho farebných kombinácií, ktoré zahŕňajú dvojfarebné lakovanie. Niektoré vraj trvá 4 týždne pripraviť. To nie je málo.

Ale to zásadné je vnútri. Vodičovi bude pomáhať MBUX, ktorý má 5 displejov, z toho dva pre zadné sedadlá. Nový a inovatívny je aj head-up displej, ktorý zase zobrazuje návestia z navigácie prostredníctvom rozšírenej reality. Ale povedzme si to na rovinu a nahlas. Vodič je v tomto prípade menej dôležitým z posádky auta.

Tie najluxusnejšie miesta sú vzadu. Operadlá je možné nastavovať v rozsahu 19 a 44 stupňov. Pod nohami je výklopný vankúš. A ten nie je obyčajný. Je magický! Ponúka masáž nôh. Nerobíme si srandu. No a aby si zadní pasažieri nemuseli naťahovať ruky, tak dvere je možné zavrieť gestom. Po zavretí bude v príplatkovom balíku Executive s obrovskými drevenými plochami a stredovým tunelom cez celé auto pocit úplného odizolovania od ostatného sveta. Dostupné sú aj stolíky a aj chladnička na bublinkové nápoje vínneho charakteru. Tie je možné naliať do kovových čiaš.

Aby nikto nerozlial, tak bude mať tento model špeciálny režim Maybach, oproti ktorému sú aj nastavenia Comfort ako na rebriňáku. No a aby sa tento kolos rozbehol bude pod kapotou motor V8 s dvomi turbami a štyrmi litrami objemu. Dáva 368 kW (500 k) a 700 Nm. Spolupracuje s EQ Boostom, 9G-Tronicom a 4Maticom. No a čaká sa aj, že miesto neho by mohol byť aj motor V12.