Lamborghini Hurracan STO mieri z okruhov na cesty

Lamborghini vypustilo do sveta model Hurracan STO, ktorým nie je nič iné, ako okruhový špeciál tímu Squadra Corse s cestnou homologizáciou. Skratka STO totiž skrýva slová Super Trofeo Omologata.

Pod kapotou má desaťvalec, pôvod má v modeli Hurracan EVO a poháňaná je iba zadná náprava. Predchohdocom tohto auta je Hurracan Perfromante, avšak STO je oproti nemu ľahšie o 43 kg a celkovo váži iba 1339 kg. Drvivá väčšina karosérie je vyrobená z kompozitu. STO je obuté do 20″ pneumatík Bridgestone Potenza, okruhové slicky totiž nie sú legálnym obutím do cestnej premávky. Za diskami sa ukrývajú veľké karbónové brzdy Brembo CCM-R. Celkový výkon 5.2 litrového desaťvalca je 470 kW/630 koní a 565 Nm. Žiadne turbo tu nie je a tak sa toto Lamborghini spolieha iba na vysoké otáčky a čisto atmosférickú silu. Auto ponúkne tri jazdné režimy, ktorými sú STO na cesty, Rain do dažďa a Trophy na okruh. Karbón hrá prím aj v kabíne, na výplniach dverí, podlahe či na sedadlách so štvorbodovými pásmi. Hmotnosť sa teda šetrila úplne všade.

Cena za takéto Lamoborghini nie je zrovna nízka, na pomery pretekárskych áut ale oprávnená a adekvátna. Po prepočte by sa mala pohybovať na sume približne 277 000 euro. Prvé kusy by mali byť vyrobené už na jar 2021.