Lexus LS konečne oficiálne

Odnož Toyoty, Lexus sa snaží prezentovať ako automobilka so športovým zameraním. A tiež ekologickým cieľom, podľa počtu ponúkaných hybridov. Sú to trocha protichodné požiadavky, ale nevadí, snažia sa ich plniť.

Začína to však vyzerať, že sa uberá aj smerom, ktorý uznávajú automobilky ako Audi a BMW. Postupne prichádza rovnaká identita do všetkých tried. Jedine Mercedes-Benz sa drží a autá sú odlišnejšie. Aby to neboli len prázdne slová, porovnajte si najnovší LS so starším GS. Ako vajce vajcu.

LSko bude mať štyri verzie s označeniami LS 460, LS 460 L, LS 460 F Sport a samozrejme LS 600hL hybrid. Po zhodnotení zovňajšku nastane určite čas na pohľad dovnútra. Koža a vyberané materiály sú klasika, skôr zaujme displej infotainmentového systému. Ten je akýsi väčší. Má enormných 12,3 palca. To je dosť, keď iPad má iba 9,7. Disponuje aj systémom odlišného zobrazovania pre vodiča a spolujazdca.

Ovládanie audia a všetkého cez displej funguje pomocou niečoho ako myš. Teda kurzor to má, aj tvar, len nemá koliesko, ale je to akási veľká páčka.

Ak vás zaujíma verzia F Sport, tak tá nie je len o spojleroch. Zníženie o 1,5 centimetra niečo znamená. Okrem toho má vzduchové pruženie prispôsobenú charakteristiku a čo je dôležitejšie, tak brzdy sú šesťpiestikové od Bremba. Prekvapenie vzadu predstavuje samosvorný diferenciál. Asi to s tou športovou charakteristikou značky myslia vážne.