Legenda končí, Megane RS finišuje sériou Ultime

Ešte teraz si pamätám ako som len nedávno testoval Megane RS Trophy a bol to fantastický zážitok. Motor má perfektný chod, má dostatočný výkon a tiež ponúka aj celkom schopné spotrebové atribúty. Horšie je, že to, čo bolo legendou na nemeckom okruhu Nürburgring a súťažilo o titul najrýchlejšej predokolky teraz končí.

Megane RS odchádza do dôchodku a s ním končí aj sekcia vozidiel pripravovaných sekciou Renault Sport. Finálna séria učíme vznikne v počte 1976 kusov, čo má odkazovať na rok kedy vznikla táto divízia. Automobilka začne autá ponúkať na jar, kedy z cenníku zmiznú obe doterajšie verzie. Už aj tak to s nimi bolo trochu nahnuté kvôli emisným limitom a z nich vyplývajúcim kvótam, ale teraz už je rozhodne všetko jasné.

Renault Megane RS Ultime príde rovnako s rozšíreným bodykitom, ktorý vpredu pri dáva 60 a vzadu 45 mm. Na výber bude čierna, biela, žltá a oranžová farba, pričom treba vedieť, že všetky budú mať matnú čiernu grafiku a tie svetlé dostanú niektoré čierne prvky ako lemy okolo okien, či spätne zrkadlá. Disky kolies, tých odľahčených Fuji s priemerom 19 palcov budú obúvať špeciálne pneumatiky Bridgestone Potenza S007, ktoré gumárenský producent vyrobil pre model Tropy-R.

V interiéri budú zase škrupinové sedadlá s titánovo-čiernou alcantarou a logom RS, ale hlavne tam bude štítok s označením série. Na štítku bude okrem poradového čísla aj podpis testovacieho jazdca Renault Sport menom Laurent Hurgon. Táto smutná správa tie však príjemnou z hľadiska budúcnosti, lebo ten, kto si kúpi Megane RS Ultime bude mať auto s rastúcou hodnotou. Preto je v príplatkovej výbave okrem strešného okna aj špeciálna plachta, pod ktorou sa dá auto udržiavať.

Výkonovo sa nič nemení a pre Európu je určený 1,8-litrový radový štvorvalec, ktorý funguje aj v modeli Alpine A110, ale v Megane má výkon až 221 kW (300 k) a krútiaci moment 420 Nm. Pre Európu je spojenie výlučne s automatickou dvojspojkovou prevodovkou EDC so 6 prevodovými stupňami. Taktiež štandardom sú väčšie brzdy Brembo s červeným strmeňmi a natáčanie zadnej nápravy, ktoré Renault volá 4Control. Toto auto bude určite fantasticky jazdiť a je smutné, že v budúcnosti už nič také od Renaultu mať nebudeme. Športové vozidlá bude totiž vyrábať divízia Alpine a tá, ako je známe, bude produkovať iba elektrické vozidlá.