Kto by chodil s Volkswagenom Up! do terénu?

Choré? Možno. Robiť pseudoterénne verzie z každého auta vyzerá zvrátene. A zatiaľ nie je veľa pozitívnych faktorov takéhoto počínania. Ideál je to pre samotného výrobcu. Spravidla je takto upravené vozidlo drahšie, pretože je momentálne in. Kedysi však mali plastové nárazníky iba tie úplne základné low-cost verzie.

No a po všetkom ostatnom sa Volkswagen podobným systémom pustil aj do krpca s menom up! Cross up! sa ukáže v Ženeve, ale vyzerá tak,… No zvláštne. Plastová spodná časť nárazníka, imitovane hliníková lišta v prednom nárazníku, rozšírenie blatníkov a čierne prahy prechádzajúce do zadného podnárazníka s niečím, čo vzdialene pripomína difúzor. A ešte samozrejme akožehliníková lišta aj vzadu.

Nebojte sa, pohon je stále rovnaký. Žiadne poháňané štyri kolesá. Toto auto nebude konkurent pandy 4×4. Ostalo predokolkou. Ale má celkom výkonný motor. Trojvalec s malým objemom dáva 74 kW (100 k) a posúva ich cez päťstupňovú prevodovku.

Novinka bude mať šestnásťpalcové disky. Vnútro zase ozvláštnia sedadlá čalúnené buď tmavou šedou alebo červenou farbou. Pár ďalších detailov a cena skočí na 13 925 eur. Taká Panda 4×4 s motorom 0,9 TwinAir a výkonom 63 kW (85 k) síce stojí až 16 390 eur, ale má reálne pohon všetkých kolies. A keď sme pri porovnávaní, Suzuki SX4, samozrejme 4×4 stojí bežne 13 490 eur, aktuálne 11 990 eur. To už vyzerá ako lepšia ponuka.

Ale nafotené je fantasticky. Fotenie prebiehalo hlavne v Ženeve a priľahlom okolí.