Aj keď sa nám leto už oficiálne skončilo, krásne slnečné dni nám ešte stále neskončili. Do zimy je ešte relatívne dosť času, preto sme sa nedali v redakcii odradiť studeným ránom a využili možnosť vyskúšať vyladený Abarth 124 Spider. Pôvodný plán na víkendový test nám síce nevyšiel, ale s autom ako je Spider bude určite zaujímavé aj krátke poobedné zoznámenie. Náš náhradný termín pôvodne nevyzeral veľmi nádejne. Ráno som si v aute prvýkrát po lete zapol vyhrievanie sedadiel. Na oblohe už od rána svietilo krásne slniečko, čo dávalo nádej na veľmi lákavé jazdenie bez strechy. Na obed sa nám obloha zatiahla a z spustil sa z nej dážď. Asi nám ten Spider nie je vôbec súdený…
… blíži sa hodina na ktorú máme dohodnuté prebratie Abartha na test. Obloha sa vyjasňuje a cesty pomaly vysychajú. Asi boli naše priania vypočuté, lebo pri preberaní Spidera už svietilo krásne slnko a nič nám nebránilo dať dole strechu a užiť si naplno výhody kabrioletov. Dávame dole strechu a štartujeme relatívne malý 1,4-litorvý motor MultiAir s výkonom 125 kW (170 k). Hluku, ktorý sa pri naštartovaní ohlási sa až zľaknete. Zvuk Abartha pripomína viac veľkoobjemové americké osemvalce ako talianske výsokootáčkove motory. Krútiaci moment 260 Nm a zrýchlenie 6,9čť sekundy na stovku nie sú na malý zábavný kabriolet až také nízke parametre. Pri tabuľkovej spotrebe to môže byť pre veľa ľudí univerzálne zábavné auto na každý deň.
Na pravidelnú jazdu po meste je Abarth Spider až prekvapivo pohodlný. Čakali sme skôr tvrdé vyladenie podobné Mazde MX-5, ktorú sme mali možnosť vyskúšať v alpách počas nášho výletu s Civic Type-R. Už pri krátkej jazde po okresách neďaleko Bratislavy sme si s nim pekne užili. Atmosféra pri jazde bez strechy je vždy výraznejšia ako v aute s pevnou strechou. Prekvapivo, aj pri výške 193 cm bolo v Spideri dostatok miesta. Prúdenie vzduchu výborne zvládla veterná clona, ale pri chlanom večernom počasí už je lepšie si dať šál, alebo bundu. Po náročnom dni nám aj tak výborne padlo si trošku prevetrať hlavu, tak sme si to užívali bez ohľadu na vonkajšiu teplotu.
Automatická prevodovka je pre Spider ideálna voľba. V meste si ju budete pochvaľovat pri pomalej jazde v kolónach, ale aj počas víkendovej zábavy na okreskách. Cestou cez mesto sme stáli väčšinu času v kolónach a ten automat nám prišiel vhod. Najviac ale potešili lúče jesenného slnka, ktoré sme si počas jazdy mohli ešte vychutnať. Aj napriek tomu, že sme na tento krátky test mali len niekoľko hodín, dokázali sme si s Abarthom Spider užiť poobedie plné zábavy. Možno sa nám ho podarí ešte raz získať na dlhší test, kde by sme ho prevetrali na krásnych horských priesmykoch. Tam musí byť Spider ako ryba vo vode. Za zapožičanie do testu ďakujeme oficiálnemu predajcovi Abarth na Slovensku, firme Auto Impex.