Čo sa stane keď skrížite v Porsche Cayenne a vesmírnu loď z filmu Votrelec? Stane sa z toho Techart Magnum. Najnovšia kreácia známeho úpravcu vyvolala znova rozruch a aj ho vyvolávať bude všade kde sa objaví. Je totiž vybavená tvarmi, ktoré spolu zjavne nesúvisia. Spodná časť je z tej vesmírnej lode, vrchná možno z pôvodného Porsche Cayenne.
Ale teraz sa pozrime na Techart Magnum poriadne. Je to Porsche Cayenne, ktoré ma toľko kozmetiky ako domy z deväťdesiatych rokov brizolitu. Predný nárazník je naozaj šialene excentrický a je postavený z karbónu. Veď z čoho iného by bol, takto je aspoň ľahší. Ľahší z pohľadu hmotnosti, nie ľahší na pohľad.
Vizuálnu hmotnosť pridávajú aj masívne rozšírenia predných blatníkov, ale aj rozšírenia prahov. Tie nadväzujú zase na rozšírenia zadných blatníkov, ktoré prechádzajú do zadného difúzora. Zadný difúzor má dve možnosti, buď má štyri koncovky výfukov, pekne po krajoch, v hranatom prevedení, alebo má dve okrúhle v strede a má tiež dve časti masívneho difúzora s výraznými vertikálnymi stabilizačnými plochami.
V zadnej časti vidno aj dve krídla. Budú dostupné pre obe karosérie a spodné je celkom decentné. To vrchné je obrovské. Ale auto treba stabilizovať aj pri vyšších rýchlostiach, tak je asi celkom oprávneným členom tejto konverzie. Šialene vyzerajú aj masívne zliatinové disky a ešte šialenejšie vyzerá na tomto upravenom Porsche Cayenne predná kapota s výraznými otvormi na prívod vzduchu. Je tiež z karbónu, veď z čoho iného? Ale môže byť lakovaná do farby karosérie, keď by ste chceli, aby kričala, ale nie tak.
Šialené prevedenie získa aj interiér. Na prezentáciu Techart vzal bledšiu tyrkysovú farbu, ktorú doplnil o fialové detaily pre fialové auto. Porsche Cayenne s týmto kitom stále využíva tlačidlové štartovanie a prevodovku, teda aj prepínač, má umiestnenú medzi displejmi. Techart, toto je diera na trhu. Na štartovanie treba dať klasický otočný prvok ako bol predtým, ktorý imituje kľúč a páku na radenie prevodov je vhodné umiesniť naspäť na stredovú konzolu!
Techart ale nepracoval len na klasických veciach, ktoré vidno. Až tak nevidno výkon motora, ktorý sa dostáva na 685 kW (930 k) a nevidno ani krútiaci moment 1 100 Nm, ktorý je schopný roztrhať prevodovku. Úpravca tvrdí, že toto Porsche Cayenne, ktoré sa teraz nazýva Techart Magnum, je schopné vyšprintovať na stovku za 2,6 sekundy a maximum sa dostáva na 330 km/h. Na SUV celkom slušné.
Techart tvrdí, že základom úprav sú nové turbá, ale zvyšok už nehovorí. O zvyšku je radšej ticho, ja si myslím, že prestavbou musel prejsť kompletne celý motor, aby vôbec takýto výkon vydržal a aby mu nepokrútilo vnútornosti.
Asi je každému jasné, že Techart aj o cene tohto auta mlčí, ale je jasné, že Magnum bude dostupné v štyroch prevedeniach. Základným rozšírením Porsche Cayenne vzniká základný Techart Magnum. Prevedenie Techart Magnum Sport pridáva vyústenie koncoviek výfuku v strede brutálneho difúzora, Techart Magnum Unique prispôsobí akúkoľvek časť požiadavkám zákazníka. No a na začiatok bude dostupný Techart Magnum First Edition, ktorý vznikne v počte 25 kusov. Tieto úvodné kusy budú tiež prispôsobovať niektoré detaily budúcemu zákazníkovi.