Hyundai Tucson zmenil kompletne prístrojovú dosku

Automobilka Hyundai ukázala ako bude vyzerať nová verzia modelu Hyundai Tucson, ktorý je u nás veľmi úspešný. Je úspešný nielen u nás a preto musí Hyundai reflektovať na požiadavky svojich zákazníkov a niektoré veci prispôsobiť aktuálnym trendom. Ale je jasné, že nový Tucson bude lepší ako ten, čo bol pred ním.

Aj keď to spočiatku vyzerá tak, že zvonka sa Tucson takmer nezmenil, je tu pár zmien, ktoré vidno na prednej maske chladiča. Miesto piatich segmentov denného svietenia ma totiž iba štyri a sú ostrejšie, pričom menej pripomínajú pôvodné krídla. Toto je ale verzia pre kórejský trh, ale predpokladám, že sa v podobnom svetle ukážu denné svetlá aj v Európe. Zvonka sa ešte zmenil tvar diskov a veľmi jemné retuše sú v zadných svetlách, ale možno je to len zdanie.

Veľká zmena prichádza v interiéri, ktorý prednou častou a prístrojovou doskou odkazuje na elektrické vozidlá Ioniq 5 a Ioniq 6. Hyundai tu siahol znova po širokouhlom skle s dvojicou displejov. Tento prístup sa predsa osvedčil, nie? Z elektrických vozidiel ale prichádza ešte jedna zaujímavosť. Preraďovanie jednotlivých režimov prevodovky už nebude na stredovom tuneli, ale posunie sa na masívnu páku pod volantom. Veď predsa takto to už má aj Kona.

Výrazným krokom vpred je použitie viacerých tlačidiel, ktoré predvedú možnosti ovládania klimatizácie a všetkých ostatných detailov. Hyundai tak stavil na jednoduchosť ovládania a nie úplne jednoduchosť vizuálu. Miesto po prepínači prevodovky z pôvodného prevedenia teraz slúži na odkladanie rôznych predmetov.

Novinky uzatvára nový volant s tromi lúčmi, ktorý je jednoduchý a svojim tvarom môže pôsobiť ako odkaz do minulosti. Má však prepínače a tlačidlá, nie dotykové plochy a tiež ma štyri štvorcové body ako označenie miesto loga výrobcu. Ak by ste nevedeli, prečo Hyundai používa tieto 4 body, tak je to kvôli faktu, že v morzeovke je práve toto písmeno H.

Takýto Tucson je teda kórejská verzia, ale tá európska bude nasledovať v podobných dizajnových zmenách. A tiež je asi jasné, že motory sa nejako zásadne nebudú meniť. Ostanú v ponuke hybridné verzie, niečo možno vypadne z cenníka.