Automobilka Hyundai už v minulom roku ukázala podobu nových verzií modelu Kona. Použila pri nich úplne opačný prístup ako je zvykom pri plánovaní automobilov doteraz. Najprv spravila elektrickú verziu a z nej odvodila spaľovacie alternatívy. Ku elektrickej verzii aktuálne prináša parametre a schopnosti.
Najzákladnejším bodom ponuky modelov Kona Electric bude dvojica dojazdov na základe veľkostí batérie, ktoré sú označené ako Standard Range a Long Range. Verzia označená ako Standard Range bude mať batériu s kapacitou 48,4 kWh, pričom maximálny výkon elektromotora musí stačiť s hodnotou 114,3 kW (155 k). Viac kapacity a viac výkonu prinesie samozrejme Long Range. Táto alternatíva príde až s 65,4 kWh a 160 kW (218 k). Obe tieto pohonné jednotky, čiže oba elektromotory, prinášajú rovnaký krútiaci moment 255 Nm. Väčšia batéria zvláda dojazd až 490 kilometrov a menšia batéria zvláda 342 kilákov.
Hyundai Kona ponúkne ešte jednu zaujímavú funkciu. Budete môcť pomocou nej napájať zariadenia v interiéri cez klasickú zásuvku v zadnej časti stredovej konzoly a tiež budete môcť pomocou špeciálneho adaptéra pripojeného ku nabíjaciemu konektoru zásobovať aj domáce spotrebiče, v momente, keď auto stojí a parkuje.
O tom, že nová Kona je o niečo väčšia asi ani netreba hovoriť. Je to auto, ktoré síce stále patrí do segmentu B, ale veľkostne už by mohlo atakovať aj Céčko. Kona je takmer tak dlhá ako Ateca. A Karoq. Na dĺžku má predsa 4355 milimetrov, z čoho samotný rázvor predstavuje 2660 mm. Ten naznačuje, že aj v interiéri sú celkom dobre priestorové pomery a inšpirácia prichádza z modelu Ioniq 5. Šírka vozidla je 1825 milimetrov a tým pádom Kona rozhodne nie je malým vozidlom. Môže sa ale hrdo postaviť svojím konkurentom. Z nich najväčší bude Kia Niro na elektrickú energiu, ktorá má batériu s kapacitou 64,8 kWh, ale na pozore sa bude Kona musieť mať aj pred postupne inovovanými produktami koncernu Stellantis. Zo všetkých treba určite spomenúť Opel Mokka-e, ktorý už novú pohonnú sústavu dostal, alebo čakateľov vo forme DS3 Crossback, či priestorovo štedrejšieho konkurenta Peugeotu e-2008. Aj ak tieto modely dostanú novú batériu s kapacitou 54 kWh, stále to bude o 11 kWh menej ako má práve nová Kona.