Prvá jazda Cupra Ateca: Modernizácia priniesla niekoľko cool prkvov

Cupra Ateca sme už raz testovali. Ale celkom dávno. Odvtedy sa stalo to, že aj tento model prešiel faceliftom. Má nové predné svetlá, má nové zadné svetlá so sekvenčnými smerovkami, trochu zmenené nárazníky a iné disky. Nič viac netreba zvonka riešiť.

Ale vnútri je pár zásadných zmien. Tou najzásadnejšou je zmena informačno-zábavného systému. Nový so šikmými widgetmi je omnoho prehľadnejší a modernejší. Dokonca sa dá ovládať intuitívne. A oproti Formentoru má niečo naviac. Klimatizácia je samostatná, rovnako ako spúšťanie vyhrievania sedadiel.

Ešte väčšia zmena je volant. Ten je rovnaký ako vo Formentore. Je síce za príplatok 606 eur, ale je najlepšou voľbou do interiéru. Dobre sa drží a vyzerá ako z auta s trojnásobnou cenovkou. Plus má ovládače na štartovanie a na zmenu režimu. Veľmi dobrou voľbou, z hľadiska celkového dojmu z interiéru je príplatok za modré čalúnenie interiéru. Vlastne interiér je dostatočne veľký na presun aj rodiny. Ideálne rodinné auto môže mať naozaj formu SUV, ktoré dokáže šprint na stovku za 4,9 sekundy.

Motor sa faceliftom nezmenil. Je stále rovnaký dvojlitrový štvorvalec dosahujúci 221 kW (300 k), čomu zodpovedá aj zrýchlenie. Reálne je s týmto motorom stále možné jazdiť so spotrebou do 9 litrov. Ale potom prepnete na režim Sport, alebo Cupra a započúvate sa do tónov otvorených klapiek výfuku Akrapović. A spoterba je razom 10 litrov ako nič. Lebo zrýchlite, potom trochu postrieľate z výfuku. Vlastne susedia nebudú nadšení. Ale spočiatku tento hluk, ktorý môžete aj nemusíte robiť budú prisudzovať tomu mladíkovi s otunenou Hondou.

Cupra Ateca má sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku a pohon všetkých kolies 4Drive. Všetko funguje naozaj výborne. Jasné, Ateca má viac hmotnosti na predku ako Formentor a preto je trochu viac nedotáčavá. Ale stále sa bavíme o sférach, ktoré nemusia bežného športovo ladeného vodiča zaujímať. Hlavné je mať dobré pneumatiky. My sme ich mali, veď Michelin Pilot Alpin patria medzi tie najlepšie. Akurát treba uznať, že dostali dobre zabrať na okruhu. Zadné ešte niečo zvládnu, ale predné mali trochu horší dezén.

Za 45 tisíc a pár eur je Cupra Ateca naozaj výborným autom, ktoré vlastne nemá, mimo prémiových vozidiel, konkurenta. Možno sa mu rysuje v budúcnosti maximálne Hyundai Tucson R. Proti komu teda bude Cupra Ateca stáť? No, v prvom rade, proti vlastnému bratovi, proti Formentoru. Ale ten nemusí s plne displejovým ovládaním sadnúť každému. Ateca má predsalen samostatnú klimatizáciu a tiež klasickú radiacu páku.

Ak chcete, tak si prečítajte ako sa Ateca správala na okuhu Slovakiaring.