Hyundai nezabúda ani na najmenšie modely, prichádza facelift i10

Ani sa to nezdá, ale najmenší Hyundai i10 je na Slovenskom trhu už od roku 2019. Za necelé 4 roky si získal určite zopár priaznivcov, aj keď omnoho dôležitejší model na našom trhu je väčší i20. Hyundai i10 však teraz prichádza s modernizáciou, ktorá by ho mala zatraktívniť do druhej polovice životného cyklu.

No a kde je ten facelift? V noci. Vtedy najlepšie uvidíte nové tvary svetelných podpisov LEDkových pásov a vtedy uvidíte najviac aj zmeny v rozložení jednotlivých komponentov predných svetlometov. Viac sa toho neudialo, akurát do ponuky farieb ku súčasným siedmim odtieňom pribudli dva nové. Jedným z nich je sivá Lumen a druhým modrá Meta. Nie, nie je to pomenovanie podľa facebookových farieb. Aj tieto nové farby je možné kombinovať s čiernym lakovaním strechy. Novinkou sú aj nové tvary 15-palcových zliatinových diskov pre základné verzie, ale aj 16-palcových diskov pre dynamickejšie vyzerajúce verzie N-line.

Pohľad do interiéru však prezradí väčšiu novinku. Automobilka siahla výlučne po konektoroch USB type C, ale hlavne pred vodičom pribudol nový 4,2-palcový displej. Stredný displej s uhlopriečkou 8 palcov zase využíva modernejší systém, ktorý zvláda bezdrôtové zrkadlenie nielen Apple CarPlay, ale aj Android Auto. Zvláda tiež bezdrôtové aktualizácie cez vstavaný 4G modem.  Malým bonusom bude ešte balík fialových doplnkov, vrátane fialového prešívania na sedadlách a volante a tiež nové modré nepriame podsvietenie v prednej časti.

Interiér ostal priestorovo presne tým, čím bol doteraz a to znamená, že ponúka až 252 litrov batožinového priestoru v základnom stave, pričom po sklopení zadných sedadiel je objem až viac ako 1000 litrov.

Novinky v ponuke motorov nebudú, stále sa bude aj tento krpec spoliehať na litrový trojvalec a štvorvalec s objemom 1,2 litra. V oboch prípadoch ide o atmosférický agregát, ale N-line bude mať aj litrový trojvalec s prepĺňaním. Práve trojvalcové turbosrdiečko bude základom aj pre výbavu so športovým charakterom N-line.

Novinka začne vo výrobe nabiehať už v apríli tohto roka, pričom prvým zákazníkom sa dostane dva mesiace na to. Tak ako pri pôvodnej verzii, aj nová bude produkovaná v tureckom závode v meste Izmir.