Futuristický Citroën C4 Picasso je ľahší a krajší

Citroën sa vrátil z rôznych odbočiek na tú správnu cestu. Dokazuje to aj nové C4 Picasso, ktoré je futuristickejšie ako v podstate čokoľvek v jeho triede. Veď to naznačoval už koncept Technospace. Už sme spomínali, že novinka je postavená na platforme EMP2, na ktorú koncern PSA bude stavať skoro všetky modely okolo nižšej strednej triedy.

Okrem dizajnových noviniek je podstatný úbytok hmotnosti. Ten sa prejavil naplno a C4 Picasso je podľa slov automobilky hmotnostne rovnaké s menším C3 Picasso. V preklade to značí úbytok hmotnosti 140 kilogramov. Okrem samotnej podvozkovej plošiny sa pod redukciu podpísalo aj veko kufra, či piate dvere z kompozitných materiálov a kapota z hliníku.

Rozmery 4,43 centimetra dĺžka, 1,83 šírka a 1,61 výška sú trocha odlišné od predchodcu. V prvom rade je nová generácia o 4 centimetre kratšia a rázvor narástol o 5,5 centimetra. Pri číslach treba spomenúť základný objem batožinového priestoru, 537-630 litrov, podľa posunutia zadných sedadiel.

Vnútri sú samozrejme použité kvalitnejšie materiály. Dúfame, že sa to týka aj spodnej polovice prístrojovej dosky, ktorá bola v súčasnom modeli prinajlepšom priemerná. Koncept interiéru ostal rovnaký, aj prístrojová doska má všetko v strede. Len radiaca páka zmenila miesto a je prirodzenejšie medzi sedadlami. V prípade automatu môžeme očakávať obrovskú odkladaciu jaskyňu.

Citroën hrdo hlása, že C4 Picasso bude prvým kompaktným MPV so spaľovacím motorom s emisiami CO2 pod hodnotou 100 gramov na kilometer. Túto výsadu si bude užívať verzia e-HDi 90 Airdream s vypínaním motora Start/stop. Výkon 68 kW (92 k) nie je príliš dobrý na dynamickú jazdu, ale 98 gramov CO2 na kilometer a 3,8 litra nafty na sto kilometrov sú silné argumenty.

Nebude to však jediný motor. Silnejší 1,6 HDi bude mať 85 kW (115 k) a nie je až takou novinkou. Ale 1,6 Blue HDi 150 sa ako nový objaví. Výkon 110 kW (150 k) už vyzerá nádejne. Naviac má SCR (Selective Catalytic Reduction), preložene vstrekovanie AdBlue na zníženie emisií. A výsledok 110 g/km je tiež veľmi dobrý. Benzín zastúpi atmosférický agregát VTi 120 (88 kW/120 k) a prepĺňaný THP 155 (112 kW/155 k).