Ford sa vracia k MPV s modelom E-Tourneo Courier

Automobilka Ford prechádza znova ku vozidlám s karosériou MPV, ale nie úplne tak, ako by ste si mohli myslieť. Nevyrába samostatné modely, ale začne ponúkať Ford Tourneo Courier, ktorý bude odvodený od úžitkového vozidla, ale bude spĺňať všetky požiadavky kladené v minulosti na autá MPV. Poďme ale pekne po poriadku.

Ford nedávno predstavil model E-Transit Courier, ktorý je, teda skôr bude, novým elektrickým úžitkovým automobilom schopným odviezť omnoho viac ako jeho predchodca. Rovnaká pesnička to bude aj v prípade modelu E-Tourneo Courier. Vozidlo ponúkne omnoho väčší vnútorný priestor s batožinovým priestorom väčším až o 44 %. Takisto väčší bude aj priestor pre zadných pasažierov. Prinesie im nielen väčšiu šírku oblasti ramien, ale aj viac miesta na nohy a viac miesta na hlavu. Zadné sedadlá budú štandardne delené v pomere 60:40 a takto sa budú dať aj sklápať. Znamená to, že sa tu nedočkáme troch samostatných sedadiel, ale to asi nevadí.

Predná časť interiéru bude veľmi podobná úžitkovej verzii, pričom tiež ponúkne digitálny prístrojový štít pred vodičom a tiež 12-palcový dotykový displej na ovládanie vlastne asi všetkého. Bude na ňom fungovať systém Sync4, ktorý podporuje bezdrôtové zrkadlenie telefónov cez obe najpoužívanejšie telefónové platformy. Bezdrôtové bude aj vylepšovanie systému a rôzne updaty. Ďalším bezdrôtovým prvkom bude zase nabíjanie cez podložku štandardom Qi. To by asi k interiéru stačilo.

Exteriér vozidla bude vychádzať z úžitkového brata a ponúkne takmer rovnaké tvarovanie, akurát mu pribudnú okná. Budeme stále používať posuvné bočné dvere a ako bonus príde možnosť zvoliť si verziu s terénnejším tvarovaním s názvom Active. Táto alternatíva prinesie nielen plastové lemy, ale aj možnosť lakovania vrchnej časti vozidla, teda strechy, kontrastnou farbou. Všetky tieto doplnky spolu tak dobre hrajú a základná zelená vyzerá až tak brutálne, že sa dá povedať, že toto bude Defender on budget. Reálne, verzia Active prinesie aj náznaky, či skôr imitácie ochrany spodnej časti vozidla.

Ochranu spodnej časti vozidla si určite zaslúži verzia s elektrickým pohonom, ktorá bude mať v podvozku batériu s bližšie nešpecifikovanou kapacitou. Vieme o nej len toľko, že z 10 na 100 % sa pri jednosmernom prúde dostane za 5 hodín a 45minút, pričom maximálny nabíjací výkon bude 11 kW. Z 10 na 80 % sa ale dokáže dostať za 35 minút v prípade použitia jednosmerného prúdu. Ten môže mať výkon až 100 kW. Ďalším zaujímavým môže byť fakt, že za 10 minút pribudne až 87 km dojazdu. Elektrický motor poháňajúci predné kolesá bude mať výkon 100 kW (136 k), čo je predbežne asi najväčšia hodnota, ktorou bude Tourneo Courier disponovať.

Aby to bolo kompletné, automobilka začne najskôr vyrábať spaľovacie verzie, o ktorých ešte nič nevieme. Tourneo Courier začne vznikať v rumunskom závode v meste Craiova už koncom tohto roka. Elektrická verzia E-Tourneo Courier ho bude nasledovať v polovici budúceho roka, pričom k prvým zákazníkom sa elektrický E-Tourneo Courier dostane už približne o rok.