Hyundai i20 predvádza vylepšenia s najnovším faceliftom

Automobilka Hyundai modernizovala svoj model i20, ktorý je na trhu teda už dostatočne dlho nato, aby bol v polovici životného cyklu, funguje od roku 2020. Modernizácia sa dotkla viacerých oblastí, ale najviac ju vidno zvonka.

Prvé, čo udrie do očí je zmenený nárazník. Bočné sekcie okolo hmloviek sú výrazne väčšie a agresívnejšie. Takisto sa zmenila maska chladiča, pričom na túto zmenu stačilo presunúť logo zo samotnej mriežky na lakovanú časť nad ňou. Zadný nárazník tiež prešiel podobnými vylepšeniami. Ukazuje najmä odlišnú spodnú časť, ktorá je vo väčšej miere lakovaná a tiež predvádza zadný difúzor. Teda aspoň jeho imitáciu. Zvonka ešte pribudli nové tvary zliatinových diskov a tri nové farby. Limetková, modrá, sivá. Tieto obohatia štandardný vzorkovník.

Interiér malého modelu nebolo veľmi treba meniť, stačilo priniesť nové poťahové látky a taktiež trochu zmenené prostredie informačno-zábavného systému. Štandardne dokáže zrkadliť mobilné telefóny a pracuje na displeji s uhlopriečkou 10,25 palca. Druhý takto veľký displej môže byť pred vodičom, ale ten bude buď za príplatok, alebo vo vyšších stupňoch výbavy. Hyundai oznámil, že vylepší aj svoj bezpečnostný systém, či skôr balík Smart Sense, ktorý ponúkne už aj detekciu cyklistov a bude sa snažiť zabrániť kolízii s nimi. Good luck there! V príplatkovej výbave sa taktiež objaví varovanie pred vozidlom prechádzajúcim vzadu pri vyparkovaní. Taktiež pribudne aj inteligentný adaptívny tempomat, ktorý doteraz dostupný nebol. To je asi aj všetko. Poďme sa pozrieť na motory.

Základným kameňom pohonu Hyundaiu i20 bude trojvalcový litrový agregát, ktorý bude mať buď 74 kW (100 k), alebo 88 kW (120 k). Obe verzie budú štandardne spojené s manuálnou šesťstupňovou prevodovku, pričom za príplatok bude sedemstupňový dvojspojkový automat. Bez príplatku, úplne štandardne, však bude 48-voltový mild hybrid.

Hyundai oznámil, že produkcia inovovanej verzie i20 začne už v tretej štvrtine tohto roka, pričom u nás môžeme auto čakať na prelome októbra a novembra. Bude sa vyrábať v tureckej fabrike v meste Izmit.