Ford Fiesta má novú tvár a štandardné LEDky

Ford inovoval svoj malý model Fiesta. Nie je najmenší, teda možno áno, ale iba u nás, vo svete sú aj menšie. Vizuálne sa zmeny dotknú všetkých výzorových verzií. Okrem základných teda bokom nezostane ani ST a ani Active.

Ono, na prvý pohľad to je celkom nenápadná zmena, aj keď druhý pohľad ukáže ako vyzerá nárazník. A aj svetlá, ktoré majú LEDkové systémy štandardne sú trochu zmenené. Avšak drahšie verzie ponúknu za príplatok maticové LEDky, čo je super. Do tejto triedy sa postupne naozaj dostávajú exkluzívnejšie prvky výbavy. Predné svetlá budú mať čierne lemovanie.

Každá z verzií Fiesty bude mať trochu inú masku chladiča a detaily. Ford nevypustil z ponuky ani športovejšie zameranú výbavu ST-Line a tá bude mať od štandardu naozaj inú mriežku a tiež nárazník, ktorý sa posúva bližšie ku reálnemu ST.

Ford si necháva v ponuke aj trojdverovú karosériu, čo v tejto triede už vôbec nie je pravidlom. A tiež v ponuke ostane aj luxusne zameraná verzia Vignale, ale tá bude len na vybraných trhoch.

Interiér Fiesty dostal miesto prístrojov pred vodičom displej s uhlopriečkou 12,3 palca. Na čelnom skle je naviac nová kamera, ktorá sleduje situáciu pred autom a dokáže varovať v prípade, ak vodič ide do protismeru.

Výrazné zmeny sa udiali v prípade ST. Má teraz 147 kW (200 k), ale až 320 Nm. Krútiaci moment tak zaznamenal nárast o 10 percent. Na stovke je za 6,5 sekundy a maximálne malé auto dotlačí na 230 kilometrov za hodinu. Práve ST bude mať špeciálny režim Track, ktorý je v systéme miesto režimu Eco. Tento režim vypne trakčnú kontrolu a povolí určité šmýkanie sa v ESP. Za príplatok je samosvorný diferenciál Quaife.

Bežnejšie Fiesty budú využívať služby litrového EcoBoostu, ktorý bude mať výkony 74 kW (100 k), 92 kW (125 k) a 114 kW (155 k). Všetky trojvalce, okrem toho základného, budú vybavené mild-hybridným systémom. Na výber bude šesťstupňový manuál a sedemstupňový dvojspojkový automat.

Ceny automobilka zverejní v priebehu októbra a prvé kusy dorazia koncom roka.