Ford F-150 Rattler je základ, za ktorý sa netreba hanbiť

Celosvetovo je jedným z najúspešnejších modelov Fordu práve obrovský pickup F-150. Obrovský je teda najmä z pohľadu našich parkovacích miest a našich zákrut. Jasné, aj tam sa dostane, ale nie je to úplne jednoduché. V USA, na primárnom trhu, predvádza pickup úplne novú verziu výbavy s názvom Rattler. Rattler, nie Radler.

Najskôr si ale povedzme, že čo je to slovo v označení. Najviac evokuje príbuznosť so slovom rattle, ktoré znamená hrkať a drnčať. Treba dúfať, že to nebude vylepšenie, vďaka ktorému bude auto horšie. Koniec vtípkov, bude to vylepšenie základného stupňa výbavy XL pridaním prvkov, ktoré doteraz neboli dostupné a majú skôr terénne zameranie.

Z balíka vybaví FX4 sa na túto verziu F-150 dostali ochranné plechy na spodnú časť vozidla a tiež elektronicky uzamknuteľný zadný diferenciál. Do výbavy sa dostala aj funkcia korigujúca rýchlosť schádzania z kopca a tiež tlmiče s terénou špecifikáciou, ak už sa Rattler vyberie mimo spevnených ciest. Oproti základnej verzii X el má novinka štandardne all terén pneumatiky, aby mohla ísť do väčšiny situácii, do ktorých bude vodič chcieť vyraziť.

Vnútro F-150 Radler, teda Rattler, získalo bronzové akcenty na obkladoch a tiež prešívaní. V podstate je toto hlavne terénne vylepšenie základnej verzie, čo sa môže hodiť naozaj viacerým ľuďom. A veríme, že práve takúto verziu zákazníci aj reálne chceli. O cene však Ford zatiaľ nehovorí, ale očakáva sa, že by mohla byť niekde okolo 40 000 amerických dolárov. Na zverejnenie ceny má Ford ešte stále dosť času pretože sa očakáva, že F-150 Rattler sa na trh dostane až na jeseň tohto roka.

A každému je asi jasné, že znova bude tento pick-up určený práve pre svoj top trh. Do Európy sa teda dostane len ako individuálny dovoz, aj keď potom možno vznikne problem pri pokusoch o prejdenie kontrolami STK, ktoré sú vraj znova prísnejšie. Avšak taký Ranger Rattler s terénnymi vylepšeniami by určite našiel svojich zákanzíkov aj u nás.