Toyota GR Corolla je masaker, len nie pre nás

O tom, že Toyota GR Yaris je úplný brutál vieme všetci a určite sa na tom všetci zhodneme. Tí, čo sa nezhodnú, tí nech si sadnú pekne do svojej Tesly Model 3 a nakopnú prdenie miesto klasického klaksónu. Toyota má v zálohe niečo viac. Tým niečím je nová GR Corolla. A vyzerá neskutočne dobre.

Vyzerá to, že Toyota tieto športové hothatche vie. Ako sa kedysi zdalo že ani veľmi nie, tak teraz patrí naozaj na špičku toho, čo ponúka hothatchová scéna. Nový model dostane agresívne tvary s rozšírením karosérie a treba uznať, že práve táto vizuálna podobá sa novej Corolle hodí asi najviac zo všetkých. Je to dokonca tak, že netreba smútiť za Subaru STI. Tí, ktorí mali radi hatchback, tí si prídu na svoje a môžu pokračovať v tomto brutálnom až rally štýle.

Tento štýl prezentuje aj absolútne masívne zadné krídlo z balíka Performance a ešte masívnejší zadný difúzor, ktorý ponúka miesto pre dve, vlastne 3 koncovky výfuku. Dobre, toto vyzerá celkom divne. Na bokoch sú dve okrúhle koncovky výfuku a v strede jedna oválna.

Nová športová GR Corolla používa modifikovanú platformu GA-C a má prídavné zvary na posilnenie spojov, podobne ako má aj GR Yaris. Predná kapota a predné dvere sú z hliníku, aby sa podarilo ušetriť čo najviac hmotnosti. Spodok modelu je celý zakrytovaný a rovný, aby sa znížil koeficient odporu vzduchu. Nová verzia stojí na 18-palcových diskoch obúvajúcich pneumatiky Michelin Pilot Sport 4. Automobilka sa venovala aj brzdeniu, keďže výkon je tiež celkom statočne zvýšený.

Pod kapotou je motor G16E-GTS, ktorý je známy už z implementácie v menšom GR Yarise. Je to trojvalec s objemom 1,6 litra a prepĺňaním. Ponuka výkon až 221 kW (300 k) pri 6500 otáčkach a krútiaci moment 370 Nm, ktorý je dostupný od 3000 do 5500 otáčok. GR Corolla sa spolieha na manuálnu 6-stupňovú prevodovku s vyrovnávaním otáčok pri podriaďovaní. Pohon všetkých štyroch kolies má nastaviteľné pomery. Štandardne ide 60% dopredu, dá sa uzamknúť 50 na 50 a v špeciálnom nastavení môže mať až 70% na zadok.

Zaujímavé výkony sľubuje aj relatívne nízka hmotnosť, iba 1474 kg, čo je na hatchback s pohonom všetkých štyroch kolies naozaj slušná hodnota. Je to ale o 200 kg viac ako má GR Yaris. Toyota však neuviedla aké výkony GR Corolla bude mať, čiže nepovedala ani aké bude zrýchlenie, ani aká bude maximálna rýchlosť, ale to je asi jedno. Podľa toho ako funguje Yaris bude aj Corolla veľmi zábavným autom.

Na výber budú hneď dve verzie, jedna sa bude volať Core a príde v roku 2022 na americký trh a druhá bude v 2023 Circuit Edition. Základná verzia Core bude v ponuke s bielou farbou, čiernou a červenou, vnútri budú športové sedadlá a možnosť balíka pre studené počasie s vyhrievanými prednými sedadlami a vyhrievaným volantom. Circuit Edition pridáva karbónovú strechu a farbu so zaujímavým názvom Heavy Metal. Circuit ma naviac samosvorný diferenciál Torsen na obidvoch nápravách. Ale to nie je problém, pretože tieto diferenciály môže mať aj Core v Performance balíku.

A teraz tá najmenej príjemná časť. Nech je GR Corolla akokoľvek dobrá, tak nedôjde do Európy. Je to logické, lebo Európa bojuje proti takýmto autám a už to, že máme GR Yaris je celkom zázrak. Dikičko!