Ford E-Transit Courier je elektrický van do stiesnených miest

Ford vidí budúcnosť v elektrike, ale nie je to len záležitosť osobných vozidiel. Alebo to postavme inak. Ford, tak ako každá iná automobilka, ktorá chce ostať na európskom trhu musí rozvíjať elektrické alternatívy, aby mohol prežiť. Veď rok 2035 bol stanovený jasne, aj keď každý dúfa, že nariadenia sa ešte dokážu zmeniť. Aktuálne Ford ukázal ďalší elektrický model, ktorým je E-Transit Courier.

Nový prírastok sa do ponuky dostane už tento rok a postupne ho ešte doplnia aj spaľovací verzie. Veď ešte stále máme 12 rokov do začiatku platnosti obmedzení predaja vozidiel na fosílne palivá. Automobilka Ford pripravila malé úžitkové vozidlo, ktoré nadväzuje na rovnako pomenovaného predchodcu. Ten však nemal elektrický pohon, ale to je už druhá vec. V interiéri nového modelu E-Transit Courier bude priestor až na 2 Euro palety, za čo tento kopec vďačí šírke medzi blatníkmi až 1 220 mm. Ďalším výrazným zlepšením je objem nákladného priestoru na až 2,9 m³, čo predstavuje medzigeneračný naraz až 25 percent. Ak by ste potrebovali previezť v tomto aute niečo dlhšie, tak môžete sklopiť čas prepážky. Vznikne vám otvor po sklopení sedadlá spolujazdca, s možnosťou odviezť predmet s dĺžkou až 2,6 metra. Nie je to maximálna dĺžka, ale toto je v oficiálnych správach. Môžete tadiaľ prestrčiť trubky, rebríky, tyče na skákanie do výšky a extrémne dlhé luky. Možno by ste takto vedeli do auta vopchať aj kajak. No a naložíte až 700 kilogramov, prípadne potiahnete príves s hmotnosťou 750 kilogramov. Stále sme pri elektrickej dodávke, čo sú teda slušné hodnoty.

Predná časť ponúka priestor pre dvoch pasažierov, pričom toto je len základ, ktorý sa bude ešte rozširovať o ďalšie alternatívy. Dvaja cestujúci budú mať relatívne dosť miesta a vodič bude mať pred sebou 12-palcový displej so zobrazením klasických ukazovateľov. Ďalší displej, ktorý bude tiež masívny a bude mať znova uhlopriečku 12 palcov je v strede. Bude na ňom fungovať systém Sync 4 s bezdrôtovým zrkadlením mobilných telefónov oboch platforiem a tiež s ovládaním vlastne všetkého. Klasických tlačidiel v interiéri ostalo naozaj málo a dotykovým displejom sa nevyhneme ani v sekcii úžitkových vozidiel.

Pohon nového malého elektrického Fordu, ktorý ale nie je vôbec malý, bude zabezpečovať elektrický motor, umiestnený vpredu. Bude mať výkon 100 kW (136 k) a bude roztáčať výhradne predné kolesá. To je vlastne asi všetko, čo automobilka dokázala povedať o dynamických vlastnostiach. Ďalšie parametre sa Fordu podarí odhaliť až neskôr. Vieme však, že batériu bude možné nabíjať výkonom a 100 kW, čo by malo znamenať dobitie 90-kilometrovej vzdialenosti za 10 minút. Pri použití klasického domáceho nabíjania výkonom až 11 kW, bude možné dobiť baterky za 5,7 hodiny. A teraz počítajme 11 krát 5,7 je približne 60, ak rátame nejaké straty. To by mohlo znamenať, že táto alternatíva od Fordu bude mať kapacitu batérie niekde okolo 60 kWh. Prípadne 58, ak by sme sa pozreli do aktuálnej ponuky druhej automobilky, s ktorou Ford spolupracuje. Ale to sú len fabulácie. Realitu Ford odhalí ešte v priebehu tohto roka. Ako ďalšia verzia tento rok ešte pribudne možnosť so spaľovacími agregátny, ale tiež dvojkabína v interiéri. Takto by mohol mať nový E-Transit Courier až 5 miest. Automobilka oznámila, že tento model bude vyrábať v rumunskej fabrike v meste Craiova, kde sa už teraz vyrába malý crossover Ford Puma. V tejto fabrike sa vyrábal aj Ford B-Max, ale odvtedy MPV zažili poriadny útlm, tak ho nahradil práve EcoSport a neskôr tento model s menom zvieraťa. Ford Transit Courier, ale aj Ford E-Transit Courier budú znova pokračovateľmi sekcie MPV. Trochu iným štýlom, ale aj tak sa táto karoséria vráti.