Ferrari Purosangue vraj nie je SUV, čo vlastne je?

Ferrari potvrdilo špekulácie a ukázalo svoj nový model Purosangue. Toto auto bolo dlho očakávaným a bolo zobrazené na niekoľkých vizualizáciach, ktoré sa pohybovali po internete. Po predstavení jasné, že niektoré mali naozaj pravdu a trafili tvary správne. Stále je to Ferrari, stále má charakteristické črty, ale je jednoducho terénnejšie. Automobilka však tvrdí, že to nie je SUV. Jasné, tak ako aj Rolls-Royce tvrdí, že Cullinan je luxusné terénne vozidlo a nie SUV.

Už na prvý pohľad je teda možné zaradiť nový model ku ostatnému aktuálnemu line-upu. Charakteristické črty sú nielen v prednej časti, ale aj vzadu je okamžite jasné, že toto je vozidlo s koníkom skáčucim v znaku. V zadnej časti sú svetlá, ktoré majú charakteristicky 4 segmenty, avšak nie kruhové, ako to bolo kedysi. Sú vo forme rozdelených pásikov. Možno ešte zaujímavejšie vyzerá spodná časť nárazníku s naozaj masívnym difúzorom, ktorý podporuje obtekanie vzduchu a prináša priestor pre štyri koncovky výfuku.

Do interiéru sa dá dostať dvojicou štandardných predných dverí a dvojicou dverí otváraných vzad s uhlom otvorenia až 79 stupňov. Uľahčí sa tak prístup na dve zadné sedadlá. Áno, čítate správne, ak chcete voziť viacej ľudí, musíte siahnuť po niečom inom od inej automobilky, prípadne si kúpiť dva kusy Purosangue. Podobne ako predné sedadlá sú aj tie zadné elektricky nastaviteľné a o sklápaní asi reč nebude. Môže za to aj celkom rozumne veľký batožinový priestor s objemom 472 litrov. Je jasné, že vodič vysoký 1,8 metra za seba sadne bez problému, lebo rázvor je viac ako tri metre. Časť z neho síce patrí motoru, ale to už je iná pesnička.

Čo najviac dozadu, teda ku stredu vozidla, je umiestnený agregát s objemom 6,5 litra a usporiadaním V12. Popri Cullinane je to teda jediný terénnejší automobil s takýmto počtom valcov. Motor má maximálne otáčky na hodnote 8250 a maximálny výkon dosahuje 533 kW (725 k). Krútiaci moment 716 Nm má 80% dostupných už od 2100 otáčok. Stále musíme mať na pamäti, že tu automobilka nesiahla po žiadnom vylepšení vo forme prepĺňania. Moto V12 je klasicky atmosféricky plnený a cez osemstupňovú dvojspojkovú prevodovku poháňa všetky štyri kolesá, podobne ako GTC4Lusso. O tom, že niektoré štylistické prvky sa na spomenutý model podobajú už asi vie každý, ale treba povedať aj to, že tieto modely zdieľajú rovnaký poho. Ten pri rýchlosti dvesto kilometrov za hodinu, alebo pri zaradení vyššieho prevodového stupňa ako štvrtého odpája pohon prednej nápravy a z auta je výlučne zadokolka. Tu to asi nebude kvôli spotrebe, všakže.

Automobilka hovorí, že model Purosangue zrýchli na stovku za 3,3 sekundy a maximálne sa dostane na hodnoty viac ako 320 km/h. O spotrebe sa, samozrejme, nehovorí, tá dôležitá nebude. Dôležité je však použitie 100-litrovej nádrže, aby auto aspoň 500 km prešlo pri úplne bežnej a komótnej jazde. Základná cena Purosangue bude 390 000 € a bude možné ju posunúť výraznejšie nahor vďaka rôznym individualizačným programom a príplatkovým výbavám. Aj keď Ferrari tvrdí, že vytvára úplne novú triedu, tak treba mať na zreteli, že už existuje Lamborghini Urus Performante, či Aston Martin DBX707 a Porsche Cayenne Turbo GT.