Čo je všetko na autosalóne v Ženeve?

Ak ste boli na autosalóne v Nitre, či Bratislave, môžete mať dobrý pocit, že ste podporili Inchebu, alebo Agrokomplex. Oba autosalóny sa snažia byť niečim viac, ale sú stále len predajnou výstavou. Reálne autosalóny sú v zahraničí. Na jeseň sa strieda Paríž s Frankfurtom a na jar všetky oči smerujú do Ženevy. Teda ak sa bavíme o Európe.

Ženeva je v plnom prúde, tak sa pozrime na to, čo sa tam za vstupné 16 CHF prepočítane do 16 eur a parkovné 20 CHF dá vidieť. Zjednodušene všetko. Ale aby sme boli úplatné a stranné médium, najskôr dáme abecedný zoznam tých automobiliek, ktoré môžete vidieť aj v sekcii testy. Ak sa vám to nepáči, napíšte nám do diskusie 😀

Citroën

Francúzsky výrobca sa predviedol v Švajčiarsku inovovaným Berlingom. To prichádza s novou tvárou a novými motormi. Štart podporil aj koncept Mountain Vibe s reťazami, ktoré neničia disky a s ružovými prvkami. Koncept Airflow 2L zase predvádzal, do akých extrémov vie zájsť Cactus. No a nezabudlo sa samozrejme ani na inovovaný model C4. V expozícii bol naozaj príjemný mäkký koberec, ktorý pôsobil po tvrdých podlahách ako balzam na chodidlá.

DS

Prečo samostatne? No, lebo DS sa oddelila od Citroënu a je odteraz samostatnou značkou. Prvou lastovičkou bez materských mien je DS5. Popri nej sa dá dotknúť aj modelu DS3 Racing a ako podpora prišiel aj dokonalý DS z minulosti s faceliftom a neštandardným umiestnením prevodovej páky. Aj DS použilo rovnaký koberec ako Citroën a prinieslo aj jeden koncept.

Dacia

Rumuni si do Ženevy prichystali dva balíčky. Jeden bol výročný, k desiatim rokom produkcie v novodobej histórii značky a pozostával z modelov Lodgy, Logan MCV a Duster. Druhý balík bol z modelov Stepway. Ten obsahoval Sandero, Dokker a Lodgy.

Ford

Modrý ovál priniesol všetko a noviniek bolo naozaj neúrekom. O inovovanom Focuse ST netreba hovoriť, ten už je známy. Ale pod kapotou Fiesty predviedol aj litrový EcoBoost s výkonom extrémnych 125 kW (170 k). Lenže na maličkého extrémistu sa oči neupierali. Ako hlavné pútače slúžili modely GT a Mustang. Hviezdou stánku však bol určite nový Focus RS. Naživo pôsobí ešte šialenejšie ako na fotkách a niektoré detaily sú akoby pritiahnuté za vlasy. Ale o tom to je, že? Pri Forde treba spomenúť aj malý crossover EcoSport a naozaj parádny S-Max.

Honda

Japonci tiež netrochárili. Okrem nového Jazzu a HR-V, ktoré sú trochu nevýrazné priniesli aj dve absolútne brutality. Nová Honda NSX však zostala trochu v tieni Civicu Type-R so skoro tuningovými (rozumej tuzingovými) tvarmi. Najmä krídlo vzadu vytvára otázku, že čo borci v Honde brali, že to bol asi dobrý materiál.

Hyundai

Kórea sa predstavila v silnej zostave. Nevuvillova i20 bola ešte tá stará, respektíve na predchádzajúcej generácii modelu. Ale v stánku pútal pozornosť aj trojdverový hatchback novej i20, ktorý bude slúžiť ako základ súťažného modelu. Facelift i30 a i40 trochu zanikol popri novom Tucsone. Nástupca ix35 sa ukázal aj ako hybrid. A môžeme povedať, že vyzerá naozaj dobre, znova lepšie ako na fotkách.

Mercedes-Benz

Najväčší šok sme zažili po autosalóne, keď sme zistili, že na prvý deň pre verejnosť Mercedes schoval G500 4×42. Takže nakoniec sme videli len jeden vonku. Ale mastodonty GLE tam boli rovno dva. Nám sa páčila aj hybridná koncepčná verzia Véčka s ešte väčším luxusom ako v testovanom kuse. No a pri SL Mille Miglia trónilo SL, ktoré preteky naozaj absolvovalo. No a Maybach Pullman bol už popri AMG len korunou na kráľovskej hlave.

Nissan

Nová generácia Micry bude naozaj pekná. Ak sa teda podá na koncept Sway. Ostré hrany naozaj môžu spraviť z nevýrazného krpca auto, ktoré budete kupovať srdcom. A srdcom vyberiete aj GT-R Nismo. Vyzerá ešte brutálnejšie ako bežná verzia.

Peugeot

Lev si do Ženevy zobral svorku nových 208. Facelift autu pomohol a rozšíril jeho predok. Prvýkrát sme videli aj koncepty, ale najviac nás zaujal dakarský špeciál 2008. Ten bol naozaj neuveriteľný. Za jazdu v aute by sme možno upísali aj časť duše diablovi.

Renault

Renault mal bez diskusie najkrajší stánok. Nesústredil sa len na plochu, ale vytvoril dva kopce. Z vrchu sa dole posúvali ružové svetlá. Dokonalé! A ani predstavené novinky neboli na zahodenie. Nový Kadjar sa tvári ako naozaj schopné SUV s pohonom všetkých kolies. No a RS 01 stál presne vedľa Clia RS220 Trophy. V stánku sme videli aj Twingo s najkrajšou hnedou, ktorá je v ponuke modelu, či dokonca prepracovaný Zoe s dlhším dojazdom až 230 kilometrov.

Seat

Španielskej automobilke v stánku svietil model Leon ST Cupra, ale ten zostal akosi v tieni konceptu SUV 20V20. Oranžová farba a výrazný styling nenechali nikoho na pochybách o potenciále nového modelu do budúcnosti.

Škoda

Najväčšie prekvapenie na celom autosalóne pripravila Škoda. O novom Superbe sme už čosi písali, ale ani to nedokázalo pripraviť na realitu. Je najkrajšou škodovkou od 110R. Naozaj. Neklameme. A to, že je najkrajším Superbom ani netreba spomínať. Bude samozrejme liftback a najviac nás mrzí, že žltá farba jedného kusu, ktorá priam lákala do expozície v ponuke asi nebude.

Ostatné:

Alfa Romeo

4C Spyder. Bodka. Bodka. Bodka. Svetlá sú krajšie ako na kupé a klíma stále za príplatok.

Audi

U štvorkruhovej automobilky žiarilo nové Audi R8. Lenže to pôsobí ako nudnejší facelift predchodcu. Omnoho vzrušujúcejšie pôsobil koncept kombi Prologue. A v rohu sa prikrčilo RS3 ako hatchback. Možno by však lepšie vyzeralo ako sedan.

Bentley

Anglický štýl nemeckého koncernu priniesol Muslanne Speed a zelený Conti GT. Lenže koncept EXP 10 bol niekde úplne inde. Nepôsobil ťažkopádne, skôr evokoval Jaguar F-type.

BMW/Mini

Aj jedna automobilka aj druhá ukázali pár noviniek. Mini napríklad Countryman Park Lane. Ale BMW prišlo s 2 Gran Tourerom a najmä inovovanou dvojkou.

Bugatti

V stánku najrýchlejšej značky na svete sa predvádzal posledný kus s označením La Finale. Stál rovno oproti prvému kusu.

Cadillac

Hlavné novinky: CTS-V, Escalade. V expozícii nás ešte zaujali lavičky s integrovaným nabíjaním na viacej druhov mobilov.

Corvette

Síce stála v tieni Cadillacu, ale Z06 žltej farby aj tak pôsobila neprehliadnuteľne.

Ferrari/Maserati

Tieto dve značky sú vždy pri sebe. Popri 488 GTB sa dalo pozerať aj na celú škálu Maserati…

Fiat

Taliani vedia malé autá. To znamená aj Pandu K-TEC s odkazom na pršiplášte, malý model 500X. To je však podľa nás nič oproti retro verzii malého päťkila.

Jeep

Výrobca terénnych áut ukázal koncept Hard Steel. Brúsený kov nemá na stojany s tabletmi v kmeňoch stromov. Fck envitomentalism!

Kia

Kórejci sa blysli GT balíkom pre Cee’d, ale hlavne novým konceptom kombi. Vyzerá, že takto by mohol vyzerať nástupca Optimy.

Koenigsegg

Švédsky výrobca superšportov mal síce na stánku Ageru s karbónovou karosériou a CCX8, ale najviac rozruchu spôsobil nový model Regera. Vieme, divný názov, ale má 1500 koní.

Lamborghini

Býčisko pritiahol Aventador SV. Červená mu naozaj sekne a má vyšší výkon a všetko to, čo v bežnej premávke nevyužijete.

Land Rover

Výrobca terénnych vozidiel ukázal facelift Range Roveru Evoque. Ale to je nič oproti Heritage verzii Defendera.

Lexus

Luxusná značka Toyoty ukázala koncept LF-SA. Ten má najnepraktickejšie disky na celom svete aj v známom vesmíre. Okrem neho sa objavil aj koncept kabria. Na ňom sú top zadné prelisy za sedadlami na kufri.

Mazda

Automobilka stavila na unifikovaný dizajn a unifikovanú červenú farbu. Predstavila SUV CX-3, ale to akosi nebudilo, aspoň u nás, taký záujem ako nová generácia MX-5.

Mitsubishi

Mitsu prinieslo nový pickup L200 a koncept SUV. Všetko je ok, ale ešte ukázal aj úplne strašný sedan a ešte strašnejšie malé auto Space Star. Samozrejme na pohľad. Môžu jazdiť ako malý boh.

Porsche

Športové autá vôbec neznamenajú Cayenne GTS, aj keď aj to v stánku svietilo červenou farbou. Viac pohľadov prilákal buď Boxster GTS, ale ešte skôr Cayman GT4, 911 GT3 RS a 918 Spyder.

Opel

Nemci si dotiahli nového Karla a Corsu OPC s 207 koňmi. Karl má nahradiť Agilu…

Rolls-Royce

Aj Wraith sa ukázal, aj Ghost, ale kvietkový Phantom bol asi najneuveriteľnejším skĺbením.

Ssangyong

Ehm, Tivoli. Ty vole… Spredu fajn, zboku tiež, ale tie kolotočiarske svetlá vzadu sú trocha príliš.

Subaru

Áno, nový Outback vyzerá úplne geniálne, aj edícia STI zo Zeleného pekla. Lenže kombi Levorg, čiže v podstate Impreza kombi je naozaj super!

Suzuki

Najpredávanejšia japonská značka na Slovensku v Ženeve ukázala nové koncepty. Ale aj inovovanú verziu Jimnyho. Ak ste ho odpisovali, tak vás práve kopol do zadku. Je to jeden z tých off-roadov, s ktorými sa dostanete naozaj ďaleko. No a ešte kapitola samotná je Vitara. Len je škoda tej lacnej prístrojovky.

Toyota

Facelift Aurisu, facelift Avensisu… Mirai… Vodíkový pohon, špeciál na Le Mans… Ale kde je nová Supra?

Volkswagen

Fau Vé sa ukázalo v dobrom svetle, veď získalo titul Auto roka pre Passat. Good job! Ale koncept Sport Coupé Concept GTE, ktorý naznačuje ako bude vyzerať nové CC je ešte krajší. No, v stánku bol vidieť Touran, Passat Alltrack, Golf Alltrack a aj nové, teda inovované Caddy.

Volvo

Tradičná automobilka vsadila na kartu XC90, ale dosť pozornosti pútal aj sedan S60 Cross Country.