Každoročná daň za autá je podraz

Výrazne subjetívny článok. Autor vyjadruje názor, ktorý sa nemusí stotožňovať s názorom 44,41 percenta obyvateľov krajiny s volebným právom.

Ešte ani pero na návrhu registračných poplatkov nevyschlo a je tu nová verzia znepríjemnenia života každému kto má auto. Teda má auto na Slovensku. Teraz si môžu gratulovať všetci na cudzích značkách, pretože tých podobný nonsens nezasiahne.

Nová „geniálna“ myšlienka prameniaca z prieskumov a grafov ukázala, že za každé auto treba platiť cirkulačnú daň. V praxi táto revolučná myšlienka znamená spoplatnenie vlastníctva auta. A páni to vymysleli dokonale a použili svoj obľúbený výkonový kľúč.

Tak teda po poriadku, za autá do 50 kW sa bude platiť 10 eur. Pritom podľa rozdelenia patria autá do 62 kW do triedy malých áut. Kontrast k tomu je kategória stredná trieda, ktorá obsahuje vozidlá s výkonom 86-121 kW. Teoreticky sem spadá aj Renault Twingo RS. Stredná trieda podľa tabuľky stojí od 20500 do 45000 eur. Twingo RS 14990. To je logika ako sa patrí teda.

Podobný patent sa nachádza aj v luxusných automobiloch, kde spadajú všetky autá s výkonom nad 176 kW. A vraj stoja 70000 eur a viac. B*tch please. Ford Focus ST má 184 kW a stojí do tridsať tisíc predsa!

To sa len nám zdá, alebo táto vláda ide naozaj komunistickou cestou. Začína to obmedzením voľného pohybu a slobody výberu. Taktiež majiteľom výkonnejších áut neskutočne zníži cenu ich vozidla, ktoré sa stane nepredajné. K tomu sa pridáva každoročná povinná STK pre staršie autá bez ohľadu na to, že niektoré sú len víkendovou záležitosťou.

Celý tento humbuk bude mať len jeden následok. Nové autá sa nebudú kupovať podľa osobných preferencií, ale podľa toho, koľko sa za ne platí. To znamená menej peňazí z DPH do štátnej pokladnice, menej peňazí zo spotrebných daní z paliva. Druhým aspektom bude prechodný pobyt v inej krajine, čo vyjde menej ako napríklad suma za auto s 160 kW.

A zriadenie zahraničnej pobočky nie je výrazným problémom pre žiadnu firmu. Mohlo by sa to oplatiť už od 6 výkonnejších áut.

Ešte existuje jedna cesta. A tou sú úplatky za priznanie nižšieho výkonu. Postupne nastane neuveriteľný boom BMW M3, ktoré sa v papieroch tvária ako 316i, Focusov RS, ktoré sú v technickom osadené motorom 1,4 16V a podobných šialeností. Naozaj je toto, to čo je nám treba?

Gratulujeme MF SR k tvorbe takýchto „úžasných“ návrhov a želáme mu trocha súdnosti a zdravého rozumu!

P.S.: Fotku sme zvolili adekvátne. Auto na nej vľavo má v papieroch 480 koní, čo je 353 kW a vpravo 368 kW (500 k).

P.S.2: Minister financií je Peter Kažimír známy svojou famóznou schopnosťou čítať grafy.

Update 11.09.2012:

Podľa posledných informácií to vyzerá, že každoročná cirkulačná daň nakoniec nebude. V preklade je odložená na neskôr. Vyzerá to tak, že slúžila iba ako niečo, čo malo dočasne vytlačiť z myslí ľudí nové poplatky za prihlásenie vozidla.