Čínskemu MPV nastavil podvozok Lotus

Čína je pri autách už niekde inde. Už to nie sú kópie, ale nevydarené, európskych krížnikov. Teraz sú to dizajnovo podarené modely ako Qoros 3. A treba uznať, že aj joint venture koncernu GM s domácou automobilkou Baojun prináša ovocie.

Po sedane 630, ktorý vyzeral k svetu teraz prichádza MPV so siedmymi miestami a číselným označením 730. Len aby s tým BMW nemalo problém. MPV má vpredu niečo povedomé. Pozeráte, rozmýšľate a potom sa zrazu rozsvieti tá pomyselná žiarovka nad hlavou. Veď svetlá sú podobné ako boli na Chrysleri Sebring poslednej generácie. Ale tu vyzerajú akosi lepšie a viac sa hodia.

Sedem sedadiel, dvojzónová klimatizácia, elektricky otvárateľná strecha, to je pekné, ale motory sa nezdajú. Buď bude pod kapotou 1,5-litrový štvorvalec s výkonom 82 kW (111 k) a krútiacim momentom 147 Nm spaľujúci benzín, alebo väčší benzín. Ten má 1,8 litra a 101 kW (137 k) plus 186 Nm. Slabší dá kilo za 17 sekúnd a ležérne pokračuje k 150 km/h. Ten silnejší to zvládne za menej ako 15 sekúnd a maximálne sa rozkotúľa na 160 km/h.

Nová 730tka stojí na platforme s predným pohonom, ktorú vyvinula skupina SAIC-GM-Wuling. Podvozok vpredu s MacPhersonmi a vzadu s torznou žŕďkou nastavil Lotus Engineering, takže asi nepleskne na bok v prvej zákrute prejdenej ostrejšie. Ale ostrejšie sa zase vylučuje s výkonom motora. Auto je už v predaji a základ stojí 69 800 čínskych chuanov. Prepočet? Približne 8500 eur. To je celkom lákavé, ale viac kvality a krajší zovňajšok ponúka tiež lacná Dacia Lodgy v Európe.