Čakali ste na BMW M4 CSL? Prichádza s nižšou hmotnosťou a vyšším výkonom

Nie, nie je to priamo model, ktorý má oslavovať 50 rokov divízie M. Je to logické pokračovanie série, ktorá je aktuálne v ponuke. BMW prichádza s novým modelom M4 CSL. Ten bude mať veľa karbónu, málo hmotnosti a tiež veľa výkonu.

Vizuálne vylepšenia sú jedna vec a vidno ich na prvý pohľad. To zaujímavejšie je vzadu v podobe nových svetiel s so špeciálnymi tvarmi a líniami jednotlivých prvkov. A ešte zaujímavejšie na exteriéri je výrazne použitie karbónu. Je z neho predná kapota, zadné veko kufra so špeciálnym detailom, s krídlom pripomínajúcim ducktail na Porsche a tiež strecha s dvomi vypuklinami, ktoré favorizujú použitie helmy aj pre vyšších pasažierov. A tí môžu byť len dvaja. Za 21 a 22-palcovými diskami sú schované brzdové kotúče s priemerom 15,7 palca vpredu a 15 palcov vzadu. Vpredu sú šesťpiestikové brzdiče a vzadu stačí piestik jeden.

Výraznými vylepšeniami prešiel aj interiér modelu. Už sa nehrá na univerzálne športové auto na každý deň, toto je čisto okruhová záležitosť. Predné karbónové sedadlá nemajú štandardne vyhrievanie, ani pamäť a ani bedrovú opierku. Všetky tieto prvky sú ako opcia za nula eur. Zadné sedadlá nemajú vôbec nič, lebo tam nie sú. Výrazne použite karbónu je nielen vonku, ale aj v interiéri, pričom karbónové sú aj pádla pod volantom. Prevodovka v manuálnom režime dokáže podržať prevodový stupeň aj na maxime otáčok. Nie je to o tom, že by vtedy zbesilo preradzovala. Tento prístup je výhodný najmä na okruhu. Osemstupňová automatická prevodovka M StepTronic má aj nový režim okruhového štartu, kedy je naozaj zrýchlenie zdrvujúce. Vďaka všetkým karbónovým prvkom a premenám sa podarilo automobilke znížiť hmotnosť BMW M4 CSL, oproti BMW M4 Competition, o 108,8 kg a na váhe tak ukáže novinka číslo 1605 kg.

Motor je upravený radový šesťvalec objemom tri litre, ktorý má výkon posunutý na 405 kW (550 k). Je to o 30 kW (40 k) viac ako má M4 Competition. Krútiaci moment sa dostal na 649 Nm medzi 2 750 a 5 950 otáčkami a motor poháňa výlučne zadné kolesa. Pri tom najšportovejšom nastavení dokáže zvládnuť šprint na stovku za 3,7 sekundy a na dvojstovke je za 10,7 sekundy. Je to omnoho lepšie ako väčšina áut zvláda stovku. Maximálna rýchlosť tohto špeciálu je 307 km/h. Vozidlo bude stále použiteľné aj na bežných cestách, a to aj napriek upravenému podvozku, ktorý je tiež jedným z kľúčov dosiahnutia zaujímavého času na Nürburgring Northschleiffe. BMW M4 CSL zvládlo okruh s dĺžkou viac ako 20 kilometrov za 7 min. 20,2 s.

Na Slovensku M4 CSL ešte nemá svoju cenu, ale v nemeckom konfigurátore je základ za 165 200 €. Automobilka tvrdí, že M4 CSL začne vyrábať už v júli tohto roka a prví záujemci sa ku autu dostanú na prelome augusta a septembra.