BMW radu 3 je akýmsi etalónom medzi športovejšie ladenými modelmi v strednej triede. Trojka má stále pohon zadnej nápravy, stále má poriadne motory a stále nedostala obrovskú prednú masku, ktorá by odohnala aj tých skalných zákazníkov, ktorým takéto módne výstrelky vadia. Novinkou pre trojku je modernizácia prinášajúca najmä zmenený interiér.
BMW pripravilo pre trojku naozaj decentný facelift, ktorý prináša novú prednú časť. Zmeny zrkadlia to, čo sa udialo s modelmi X3 a X4. Nakoniec predsa len maska trochu narástla, ale len v horizontálnom smere. Nové sú aj svetlá, ktoré zabúdajú na spodné zárezy. Ako reflexia tvaru denného osvetlenia LEDkami v svetlách prichádzajú L-kové línie v spodnej časti nárazníka. Takéto isté zmeny prináša pre trojku aj zadná časť. Aj tam sú upravené svetlá, najmä vnútorným rozložením a tiež iný nárazník.
O tom, že ma nové tvary diskov asi netreba hovoriť, lebo to extrémnejšie, teda reálna extrémna premena je v interiéri. Klasická vizáž je preč a pre novú trojku si BMW prichystalo podobnú prístrojovú dosku ako má aj model i4. To znamená veľkú plochu zo skla so zaoblením a dvomi displejmi, aby mal vodič čo najlepší prehľad. Pred vodičom je displej s uhlopriečkou 12,3 palca a stredný displej má až 14,9 palca. V zásade sa o ňom dá povedať, že je širokouhlý a dobre by sa na ňom pozerali flmy.
Zmenili sa aj ovládacie prvky. Koliesko, našťastie, ostalo zachované, avšak klasickú páku na radenie režimov prevodovky hľadáme márne. Namiesto nej je len malý prepínač, podobne ako v X7, v iX a aj v novej dvojke Active Tourer. Na displejoch funguje najnovšia verzia iDrive 8, ktorá má pripomínať svojou štruktúrou a widgetami prostredie mobilného telefónu, na ktorý sú ľudia už celkom zvyknutí. Zaujímavosťou je, že napríklad mapy používajú cloudové úložisko. Vozidlo bude využívať tiež 5G pripojenie a môže ho zdieľať s ďalšími 10 zariadeniami. Práve navigačný systém je odteraz štandardom v základnej výbave a rovnako je štandardne aj parkovací senzor vpredu a vzadu a tiež trojzónová automatická klimatizácia. Všetky modely majú odteraz taktiež štandardne osemstupňovú automatickú prevodovku Steptronic.
BMW ostáva verné doterajším agregátom, ktorých výkonový rozsah je od 110 kW (150 k) do 275 kW (374 k). Toto však znamená, že BMW sa nevydalo na cestu Mercedesu a naďalej necháva v ponuke aj radové 6-valce, aj keď s mild-hybridom, ktoré určite nemôžu mať, pri vysokom výkone, výrazne vyššiu spotrebu ako konkurenčné štvorvalce. Inovované BMW radu 3 sa začne predávať už onedlho. V ponuke bude samozrejme aj pohon všetkých 4 kolies, ale aj druhá karoséria kombi, ktorú aj pre trojku BMW označuje celkom tradične slovom Touring.