BMW M2 je tu! Načo M4?

Hovorí sa, že BMW M3 postupne pridávalo výkon a hmotnosť. Dokonca to dospelo do štádia, že M3 ako kupé už nie je. Je tak veľké, že ho automobilka nazvala M4. To ale vytvorilo priestor pre nástupcu ľahkých kupé s hravou náturou.

Podľa prvých pocitov sa takým rytierom mohol stať model M235i. Aj ním teda bol, ale všetci akosi čakali na plnohodnotné Mko. Veď sa malo stať nielen nástupcom 1M, ale v podstate aj poslednej M3 s radovým šesťvalcom, konkrétne modelu E46. BMW M2 tak prichádza s agresívnejším dizajnom a 19tkami kolesami. A tiež štyrmi koncovkami výfuku. Ale vzhľad vôbec nie je dôležitý. Dokonca ani vnútri, kde je v podstate to, čo bolo dostupné už teraz ako prvky M Performance. Len pribudlo pár odznakov M.

Dôležité je pod kapotou. Kým M3 E46 má 3,2-litrový radový šesťvalec, M2 stratila dve deci objemu. Z trojlitra so šiestimi valcami v rade a TwinPower Turbo dáva 272 kW (370 k) plus 500 Nm. Vyzerá to až príliš dobre. A to ešte nie je koniec. Automobilka ponúkne manuálnu prevodovku. S tou dá M2 stovku za 4,5 sekundy a spotreba v kombinovanom cykle sa ustáli na 8,5 litroch. Jasné, dvojspojkový automat M DCT kilo zvládne o 0,2 sekundy skôr a spotrebuje o 0,6 litra menej, ale manuál je manuál!

Malé BMW M2 bude mať hliníkové komponenty pruženia a náprav z M3 a M4. Úpravou prešlo aj riadenie (elektronický posilňovač), pribudol aktívny M diferenciál a poriadny brzdový systém. Naviac na Ringu (Nürburgring) dal nový účastník bitiek čas horší ako Mégane RS Trophy-R. To je práve dobrá správa, možno už odchádza doba, kedy boli krčmové reči o čase na Ringu dôležitejšie ako zábava za volantom.

Takže si to sumarizujme. BMW s M2 predstavilo niečo, čo bude naozaj autom pre vodiča a nie GTčkom. Super, tlieskame!