Aké je najlepšie športové BMW? No predsa to, ktoré má označenie CS, lebo prináša vyšší výkon a nižšiu hmotnosť. Pre BMW M2 takáto verzia zatiaľ chýbala, ale už je v ponuke a ukázala sa na Concorso d’Eleganza v oblasti pri jazere Como v Taliansku. Privítajte M2 CS!
Automobilka BMW predstavila nový model, ktorý je odľahčený a so zvýšeným výkonom. Odľahčenie prichádza vďaka použitiu karbónom vystuženého plastu na veľa exteriérových dielov. BMW M2 CS má aj niektoré karbónové prvky, ktorým sa pýši difúzor, spätne zrkadlá a strechu. Tu sa nehanbí a priznáva ich karbónovou štruktúrou. To však nie je všetko, čo sa zmenilo.
Nové BMW M2 CS stojí na zliatinových diskoch s priemerom 19 palcov vpredu a 20 palcov vzadu. Sú kované a odľahčené a štandardne sú lakované do matnej zlatej farby. Za nimi je buď základný M Compound brzdový systém, alebo keramický systém, ktorý je, samozrejme, príplatkový.
Ale najkrajšia zmena M2 CS prichádza vzadu. Veď sa pozrite na tú odtrhovú hranu, ktorá má prevedenie ako ducktail na Porsche 911. Presne toto bude úprava, ktorú si budú na svoje vozidlo dávať aj majitelia štandardného BMW M2.
Do interiéru sa nasťahujú nové sedadlá, ktoré sú ľahké a používajú karbón ako stavebný prvok. Majú otvory, aby boli použiteľné aj s viacbodovým systémom bezpečnostných pásov. Majú tiež elektrické nastavenie, vyhrievanie, ale aj podsvietené logo na opierkach hlavy. A to som si myslel, že pri odľahčovaní svetielka netreba.
Veľkou zmenou prišiel aj volant, ktorý má síce stále pádla na radenie, ale má aj ten stredový prúžok červenej farby vo vrchnej časti. V interiéri ešte vidno logo CS na prístrojovej doske a na lištách pri dverách je zase označenie M2 CS.
Všetky tieto zmeny umožnili ušetria až 30 kg hmotnosti. Koľko sa podarilo ale ušetriť sekúnd zo zrýchlenia? Pri dvojstovke sa to v sekundách dá naozaj rátať, ale je za to zodpovedný najmä vylepšený motor. Vylepšený motor pochádza z M3 Competition a má rovnaký výkon, pričom využíva iba pohon zadnej nápravy.
Pod prednou kapotou je trojlitrový motor so 6 valcami pekne v rade, ktorý dokáže vyprodukovať výkon 390 kW (530 k). Je to 37 kW (50 k) viac ako má štandardné prevedenie M2. Krútiaci moment narástol zo 600 na 650 Nm a je dostupný od 2 650 do 5 730 otáčok za minútu.
M2 CS dokáže zrýchliť na stovku za 3,8 sekundy, čo je o 0,2 sekundy menej ako potrebuje BMW M2 v štandardnom prevedení. To, že spotreba je 10 litrov je asi nerelevantné. Treba vedieť, že BMW pripravilo vozidlo na zrýchlenie na dvoj stovku za 11,7 sekundy. V takom prípade ušetrí 1,2 sekundy oproti štandardnému modelu.
Maximálna rýchlosť bude obmedzená na 302 kilometrov za hodinu.
Skôr ako spotreba vás bude zaujímať cena. Tá je, na nemeckom trhu, nastavená na 115-tisíc eur. Je to veľa? Je to málo? Je to akurát na auto, ktoré bude limitované a dokáže sprostredkovať okruhové zážitky v takejto čírej forme. M2 CS je právom čerešničkou na torte ponuky modelu M2 a je čerešničkou vážiacu 1 775 kg podľa noriem Európskej únie.