Už viem presne aké BMW chcem. Bude to kombi a bude sa volať M3 CS Touring. Prečo? Lebo je úplne extrémne a svojimi výkonmi dá do vrecka nejedno prísne športové vozidlo. BMW M3 CS Touring je nielen vrchol M3 s karosériou kombi, ale je aj vrcholom dynamických kombi od nemeckej automobilky z Mníchova celkovo. Vlastne stojí na vrchole dynamických vozidiel sa karosériou kombi kompletne.
A to môžete argumentovať, že v ponuke existuje niečo, čo je ešte rýchlejšie. Áno je to Mercedes C63 S, ktorý dokáže stovku zvládnuť o desatinu sekundy rýchlejšie, ale dynamiku beriem z pohľadu jazdných vlastností a aj hmotnosti. BMW totiž pre M3 CS Touring spravilo odľahčovaciu kúru, ktorá sa aj napriek prídavnej rozpere pod prednou kapotou za 1 165 €, dostáva o 15 kg nižšie ako má M3 Competition Touring. Znamená to hmotnosť 1 860 kg a konkurent zo Štutgartu váži o niečo viac. Konkrétne o štvrť tony.
Pozrime sa na to, čo sa, pre M3 CS Touring, zmenilo oproti klasickému M3 Competition Touring. Zvonka vidno napríklad iné svetlá so žltým podpisom, charakteristickým pre tieto najvýkonnejšie prevedenia. Takisto je očividné, že sa niečo zmenilo na karosérií. Nie sú to len disky s priemerom 19 palcov vpredu a 20 vzadu, ale sú tu aj mnohé diely z karbónom vystuženého plastu, CFRP.
Z tohto materiálu je predná kapota, kryty spätných zrkadiel, spojler na spodnej časti nárazníka vpredu, ale aj krídlo nad zadným oknom a masívny difúzor. Zaujímavým prvkom výbavy bude aj masívna vzpera pod prednou kapotou, ktorá je tiež odľahčená ale musíte si ju priplatiť. Stojí 1 165 € a určite to spravte. Predná časť bude vďaka tomuto omnoho pevnejšia a vozidlo bude ešte presnejšie ovládateľné.
Difúzor BMW M3 CS Touring ponúka miesto dvom vetvám výfuku so štyrmi koncovkami. Tlmič je titánový a zvuk je regulovaný klapkami. Takže zážitok môže byť, ale môžete mať aj kľud pri dlhších jazdách. Na výber bude viacero farebných odtieňov, z ktorých treba spomenúť modrú Laguna Seca použitú ako prezentačnú farbu, ale aj tmavozelenú British Racing Green.
Zmeny prichádzajú aj v interiéri, ale nie vo forme zmenšovania. Batožinový priestor má stále 500 litrov objemu, ale vnútri sú iné sedadlá. Sú škrupinové a majú podsvietené logo CS pri operadle hlavy. Logo CS je aj na opierke dlane za kolieskom a obklady v interiéri sú karbónové, to asi čakal každý.
Nech sú tieto zmeny akokoľvek dôležité, tou najdôležitejšou zmenou je úprava pohonnej jednotky. Stále je to trojliter so šiestimi valcami pekne v rade, ale má napríklad zvýšený tlak plnenia túrb na 2,1 baru. Nie je to všetko, vnútorne steny valcov majú špeciálne kovové nátery, ktoré eliminujú vložkovanie a tým pádom dokážu zmenšiť aj trenie.
Kľukový hriadeľ je kovaný a odľahčený, hlava valcov má jadro vytvorené 3D tlačou. Toto všetko stačí na zvýšenie výkonu o 15 kW (20 k) až na masívnych 405 kW (550 k). Krútiaci moment 650 Nm je dostupný od 2 750 do 5 950 otáčok a plochá krivka znamená dobré dynamické parametre pri sledovaní pružnosti.
Toto auto dokáže vyšprintovať na stovku za 3,5 sekundy, čo je o 0,1 sekundy rýchlejšie ako M5 Touring. Zároveň je dôležité vedieť, že na dvojstovku sa dostane za 11,7 sekundy a pružnosť vybije dych. Na štvrtom prevodovom stupni trvá zrýchlenie z 80 na 120 km/h iba 2,7 sekundy a na piatom prevodovom stupni trvá 3,5 sekundy. Maximálnu rýchlosť BMW posunulo, pre prevedenie CS, až na 300 kilometrov za hodinu.
BMW predviedlo aj zmeny podvozku. M xDrive má trochu inú konfiguráciu a rovnako sa zmenila aj konfigurácia v prípade stabilizačného systému. V ponuke bude nielen možnosť M xDrive v prepnúť do mód režimu M Sport 4WD, ale môžete zvoliť, po určitej sekvencií tlačidiel a menu, aj pohon výlučne zadnej nápravy označený 2WD. V takom prípade dokážete jazdiť bokom kedy len budete chcieť.
Cena za 1,86 tony zábavy je 147 900 €. Ak sa vám zdá hmotnosť vysoká, tak sa pozrite, koľko váži M5 Touring. Alebo sa pozrite koľko váži najbližší z konkurentov, ktorým je spomenuté C63. Faktom ale je, že od obyčajného BMW M3 Competition Touring M xDrive je M3 CS Touring drahšie o 43 000 €. A je aj drahšie od M5 Touring. O nejakých 8 000 €.