Audi RS6 Avant: Zbohom V10, vitaj V8!

Motor z Lamborghini v kombi? O tom sa hovorilo pri predchádzajúcej generácii Audi RS6. Motor V10 sa montoval aj do sedanu aj do kombi. A odviezť celú rodinu aj so psom s preťažením pri zrýchlení, ktoré bolo iba 4,5 sekundy na stovku musela byť poriadna sila.

Nová generácia Audi A6 akosi predznamenala, že tým časom je koniec. Na miesto V10 v prípade novej RS6 nastúpi nový motor, V8 twin turbo. Ten má o 8 kW (11 k) menej ako predchodca. Celkovo sa pozeráme na 412 kW (560 k) a 700 Nm. Spojenie je logické, cez osemstupňovú automatickú prevodovku tiptronic. A pohon samozrejme všetkých štyroch kolies quattro s diferencálmi upravujúcimi pomer výkonu na kolesá.

S takou nakladačkou pod kapotou vystrelí nové kombi na stovku za 3,9 sekundy, čo je výrazné zlepšenie. A maximálna rýchlosť je štandardne obmedzená na 250 km/h. V prípade priplatenia za Dynamic package sa posunie na 280 km/h a pri Dynamic package plus až na 305 km/h.

Motor má aj úsporné technológie. Vypínanie Start-stop už nikoho neprekvapí. Skôr je zaujímavé vypínanie valcov, ktoré dokáže z supersonického kombi spraviť až štvorvalec. Ďakujeme emisné normy. To má ale pozitívny dopad aj na spotrebu, medzigeneračne nižšiu o 40 percent, dosahujúcu iba 9,8 litra na sto kilometrov.

No a zmena nastala aj pri prvom pohľade. Výraznejšie agresívne tvarované nárazníky s veľkými otvormi na prívod vzduchu vpredu a difúzorom vzadu, spojler na kufri a dvadsaťpalcové kolesá nikoho nenechajú na pochybách o akú verziu kráča. Len prečo dizajnéri umiestnili nápis quattro do prednej mriežky chladiča? To nie je jasné na prvý pohľad, že má auto pohon všetkých kolies? Takto to vyzerá trocha nedôstojne. Akoby si princ Charles dal na tvár vytetovať nejaké bláznovstvo ako má Mike Tyson.

Interiér je biznis ako obvykle so všetkými známymi výhodami a nevýhodami štvorkrúžkových vozidiel. Jasné, športové sedadlá nechýbajú, takisto ako sa nestratilo ani karbónové obloženie. No a vďaka sploštenému volantu do hlbších sedadiel nastúpia pohodlne aj objemnejší vodiči.

Podstatnou úpravou prešli podvozkové časti. Brzdy sú obrovské a odolné, o tom nikto nepochyboval. A vzduchové pruženie má nový modul, ktorý ho dostal o 20 mm bližšie k asfaltu. Zdajú sa vám tieto brzdy málo? Za príplatok sú keramické s pískaním ak nie sú zohriate, ale s fantastickými výkonmi na okruhu. Okruhu, presne na tom mieste, kam je toto auto určené. Načo kupé, keď tam môže ísť kombi so štyrmi pasažiermi a dvoma psami v kufri. Vrecká na prípad nevoľnosti povinne so sebou.