Audi A1 Quattro – žeby nástupca legendy?

Audi odhalilo svoj nový počin, najmenší model s pohonom všetkých kolies. A1 Quattro je taký malý gangster, otázkou je, ako si poradí s večnou Nemesis ingolstattských vozidiel, so zákrutami.

Quattro samozrejme znamená pohon všetkých kolies. Pod kapotou netróni megaTDI, ale benzínové dvojlitrové TéeFeSÍčko. To je spojené so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Audi sa pochlapilo, že nepoužilo DSG, ani iný samoradiaci aparát.

Výkon motora je, na také auto veľmi slušných 188 kW (256 k). Krútiaci moment rozdeľovaný na všetky kolesá tiež nezaostáva, má 350 Nm. Malý trpaslík s takouto porciou vyšprintuje na stovku za 5,7 sekundy a zastaví sa až na 245 km/h.

Zmeny prebehli aj po vizuálnej stránke. Agresiu podporuje predný nárazník a aby auto nebolo fádne biele, tak ho dopĺňajú detaily čiernej lesklej farby. Taká klasika. Biela sa volá Glacier White. Vonkajšie zmeny pokračujú špeciálnymi diskami a diódovými zadnými svetlami, dvojitou koncovkou výfuku a obrovským zadným spojlerom.

Interiér sa tiež dočkal zmien. Silk Nappa koža na športových sedadlách, lesklé čierne obloženie, pedále z nerezu, skosený volant, hliníková hlavica radiacej páky a iný prístrojový panel tvrdia muziku. Muzika je vlastne od Bose a spolupracuje s navigáciou s MMI.

A1 Quattro sa vyrobí v druhej polovici roka 2012 v obmedzenom počte 333 kusov. Bude to teda dosť exkluzívny kúsok.