Aj v 60-tke v plnej sile, MINI od David Brown Automotive

MINI bolo tým autom, ktoré vlastne mobilizovalo Britániu a stalo sa naozaj legendou a kultom. Dokonca sa to podarilo aj novým verziám, ktoré sú tiež legedami už ako nové, lebo majú nezameniteľný štýl. Ale tie staré sú ešte viac príťažlivé. A vie to aj David Brown Automotive. Tí s MINI robia to, čo Singer so starými 911-tkami.

David Brown Automotive predstavil ku 60-temu výročiu malého hatchbacku špecialitu s názvom MINI Remastered Oselli Edition. Pod prednou kapotou má teda motor so zdvihovým objemom 1450 centimetrov kubických. Ak ste zabudli prevody, tak to je 1,45 litra objemu. Oselli Engineering z tohto objemu vytiahli naozaj slušný výkon, keď to je bez prepĺňania.

Výkon štvorvalca je 92 kW (125 k) a má na starosti hmotnosť len 1050 kilogramov. Pritom motor je klasický A-series, ktorý Oselli upravuje už od šesťdesiatych rokov. Motor poháňa predné kolesá a dostal aj samosvorný diferenciál. Aby toto MINI aj zastavilo, má brzdy AP Racing, nastaviteľný podvozok Bilstein a väčšie disky s priemerom až 13 palcov.

Všetko zvonka je vylepšené a nechýbajú ani LED svetlá vpredu aj vzadu. A podobne vylepšený je interiér. Na výber je z dvoch počtov sedadiel. Toto MINI môže mať dve, alebo štyri sedadlá. Dvojsedadlová verzia má škrupinové sedadlá a tiež ochranný rám v zadnej časti. Obe alternatívy sú vhodné na bežné cesty. Medzi príplatkovou výbavou je však aj dvojitá nádrž, čo znamená väčší dojazd.

Cenu David Brown Automotive ešte nezverejnil, ale je jasné, že sa vyšplhá ku 100-tisícom eur. Veľa? Nie, vôbec. Je to adekvátne tomu, koľko Singer pýta za 911. Tým človekom, ktorý má odprezentovať toto parádne auto, ktoré vlastne prezentáciu zvláda úplne samo je Jack Aitken. Ten začal svoju pretekársku kariéru podobne ako James Hunt, v MINI. Jediné, čo sa autu naozaj nehodí je tá žraločia plutva miesto antény. Tu mal byť normálny prút. Ale aj tak vyzerá famózne, pozrite si galériu!